Koppeling gaat te zwaar

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.215
46
Ik ben een Suzuki SP 370 aan het opbouwen/ombouwen. Het is de bedoeling dat mijn vriendin en ik dat ding gaan gebruiken voor de korte ritjes in en om de stad. Één van de problemen op dit moment is nog de koppeling: die gaat echt fors zwaar, voor mij al lastig, maar voor mijn vriendin, zeker in de stad, niet te doen.

Het is een koppeling met kabel en heveltje. Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij fors zwaarder gaat dan normaal. De kabel is nieuw, ingevet en loopt mooi zonder knikken. De hevel op het blok is de standaard hevel en kan ik eigelijk niet verlengen ivm de ruimte. Ik heb verschillende koppelingshendels geprobeerd, maar zelfs de hendel met de beste hefboomwerking die ik kon vinden lost het niet op.

Tips? Suggesties?

Als iemand trouwens nog een originele kickstarter weet te liggen hoor ik dat ook graag! :)
 
Hoi MIOB,

Functioneert de koppeling wel?

Ik kan mezelf eigenlijk niets bijzonders herinneren over de koppeling van de SP370. Nu heb ik wel wat kracht in mijn klauwtjes (meer dan jouw vriendin, schat ik zo in), maar een goed functionerende koppeling moet een normaal persoon gewoon kunnen gebruiken.

Heb je het blokje open gehad? Misschien niet helemaal correct weer in elkaar gezet?
 
Dat houd mij ook een beetje tegen om zo'n moose easy pull te willen hebben (dat en de prijs); het moet gewoon soepeler kunnen.

Ik heb dat gedeelte van het blok niet open gehad.
 
Dan blijft er nog een ingeslagen korf over ,of je as/gat van de hevel is uitgesleten waardoor alles niet meer in lijn staat.
Lichtere veren ook een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan