Koppeling/Grootlicht

5 sep 2007
121
0
België
Yop,

Sedert een tijdje is het zo dat indien ik de sleutel in het contactslot steek en omdraai, dan gaat het grootlicht branden. Nu is het zover gekomen dat indien de motor draait en de lichten ( en dus ook het grootlicht ) staan AF, en ik druk mijn koppeling in, het grootlicht begint te branden. Zeer vreemd allemaal. Iemand een idee hoe dit op te lossen is of waaraan het zou liggen. Slecht contact? en wat betekent dat dan precies?

Mvg,

Edit: Suzuki Bandit GSF600N
 
Laatst bewerkt:
Yop,

Sedert een tijdje is het zo dat indien ik de sleutel in het contactslot steek en omdraai, dan gaat het grootlicht branden. Nu is het zover gekomen dat indien de motor draait en de lichten ( en dus ook het grootlicht ) staan AF, en ik druk mijn koppeling in, het grootlicht begint te branden. Zeer vreemd allemaal. Iemand een idee hoe dit op te lossen is of waaraan het zou liggen. Slecht contact? en wat betekent dat dan precies?

Mvg,

Edit: Suzuki Bandit GSF600N

mogelijk dat 2 draden contact met elkaar maken, maar dan wel geen sluiting maken.

tip kijk naar de kabelboom bij het balhoofd of die beschadigd is.
anders IN de koplamp zelf de kabelboom daar bekijken.
 
Yop,

Sedert een tijdje is het zo dat indien ik de sleutel in het contactslot steek en omdraai, dan gaat het grootlicht branden. Nu is het zover gekomen dat indien de motor draait en de lichten ( en dus ook het grootlicht ) staan AF, en ik druk mijn koppeling in, het grootlicht begint te branden. Zeer vreemd allemaal. Iemand een idee hoe dit op te lossen is of waaraan het zou liggen. Slecht contact? en wat betekent dat dan precies?

Mvg,

Edit: Suzuki Bandit GSF600N

Zo laten,lukt je nooit meer :+

Als jeje koppeling inknijpt creeer je dus massa via je koppelingshendel, naar de binnenkabel,via het blok naar je frame en zo naar je min pool :? vaag kan zoveel zijn, vraag iemand die goed is met de multimeter of hij inderdaad (zoals eerder gezegd)je massa's wil controleren

of:

Is het niet zo dat als jeje koppeling inknijpt de hendel tegen het kunsstof van je schakelaars aankomt? En het zo ver vervormt dat de contacten binnenin tegen elkaar aankomen.

schroef anders eens voorzichtig de (waarschijnlijk 2) parkers uit de bedieningsschakelaar. En hang hem los van je stuur. En test alles nog eens.
(met monteren even opletten, vaak zit er en bolletje onder je schakelaar, die moet in het gaatje van je stuur vallen. anders breekt het bolletje af. Dit bolletje is tegen het verdraaien als je je knoppen bediend.

suc6
 
Laatst bewerkt:
Het is opgelost.
De kunststof waarop de knoppen staan was naar voorgeschoven.
Iedere keer als ik de koppeling induwde kwam die simpelweg tegen de "PASS"-knop aan.
:9~ Heb er hartelijk om gelachen toen ik het zag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan