Koppeling GSX 1100F

BubadiBabadi

Rookie
14 apr 2022
18
1
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn GSX 1100F uit 93. de koppeling komt niet (goed) vrij.
wat ik al heb vervangen:
- hoofdcilinder membraam/deksel
- revisiesetje voor de hendel
- andere hulp cilinder (die van mij was doorgeschuurd door vermoedelijk de ketting)
- andere leiding
- koppeling is al uit elkaar gehaald maar daar was niks bijzonders te zien, alles zag er netjes uit.
leiding is al (meerdere malen) ontlucht, en er komt nu geen lucht meer uit, maar de hendel blijft zwak en gaat door tot het handvat.
de stift die van de hulp cilinder naar de koppeling gaat is ong. 9cm, dus dat zou voldoende moeten zijn.
de koppeling zelf gaat maar 3mm ofzo vrij van de platen, zou dit voldoende moeten zijn?

Wat zou ik nog kunnen proberen/ wat zou het probleem kunnen zijn?
ik heb het forum doorgelezen en de ene zegt m.b.t. ontluchten of jiffy stand en stuur links. op een andere forum staat stuur helemaal naar rechts
 
kijk heer even in grote lijnen is het het zelfde even naar benden gaan

 
heb het geprobeerd (via spuit ontluchten), maar komt geen lucht uit, maar de koppeling komt niet vrij. ook een langere stift gebruikt, maar nog steeds geen effect.
 
Ik heb lang geleden ook een 1100f gehad en die had ook last van een plakkende koppeling. Was toen meende ik een redelijk veel voorkomend "probleem". Nieuwe platen er in gedaan maar dat hielp maar even. Als ik me goed herinner heb ik toen motul 5100 olie er in gedaan op aanraden van iemand binnen de GSXF-club en dat hielp. Het was nog niet 100% over , maar wel een heel stuk beter.
 
even dit topic refreshen, maar als je de hulp cilinder van een GSX-r erin doet, moet je dan ook de stift van de GSX-R hebben, of kan je die van de GSX-F gebruiken, want ik heb ondertussen alles van de koppeling vervangen, maar hij ontkoppelt nog steeds niet.
Ik heb trouwens ook alleen nog die stift van de GSX-F (1100) dus de GSX-R stift is het enige wat nog verandert kan worden
 
deze foto's zijn van me gsx 1100 g dus 1op 1 gelijk dit moet je dus schoonmaken ook bij mij was dit de bende dus zowel boven bij de hendel als beneden schoonmaken en de olie verversen en ontluchten bij mij was dat als een stuk beter /:t succses
 

Bijlagen

  • DSCN6336.JPG
    DSCN6336.JPG
    252,1 KB · Weergaven: 8
  • DSCN6337.JPG
    DSCN6337.JPG
    163,8 KB · Weergaven: 4
  • DSCN6338.JPG
    DSCN6338.JPG
    187 KB · Weergaven: 6
  • DSCN6339.JPG
    DSCN6339.JPG
    208,8 KB · Weergaven: 9
  • DSCN6340.JPG
    DSCN6340.JPG
    134 KB · Weergaven: 7
  • DSCN6341.JPG
    DSCN6341.JPG
    214,4 KB · Weergaven: 8
  • DSCN6342.JPG
    DSCN6342.JPG
    153,9 KB · Weergaven: 8
  • DSCN6343.JPG
    DSCN6343.JPG
    160,5 KB · Weergaven: 4
  • DSCN6344.JPG
    DSCN6344.JPG
    174,7 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20210330_113905.jpg
    IMG_20210330_113905.jpg
    340,8 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20210330_113917.jpg
    IMG_20210330_113917.jpg
    349 KB · Weergaven: 6
dankje,maar ondertussen heb ik alles al vervangen, maar hij doet het nog steeds niet.
de hulp cilinder heeft genoeg druk en duwt ook de drukplaat van de koppeling naar buiten, maar de koppeling komt niet vrij ( in zn 1 blijft hij gewoon draaien met hendel ingeknepen) ik heb ook al een GSXR hulp cilinder erin zitten, en het enige wat nog niet vervangen is is die stift.
nu zit er nog de originele is (92mm van de GSXF),maar ik vroeg me dus af of ik niet de van de GSXR nodig heb, die is volgens mij 101mm??
anders kan het nog zijn dat de koppeling plakt. verder ben ik hopeloos:(
 

Bijlagen

  • IMG_20220507_215244.jpg
    IMG_20220507_215244.jpg
    215,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
JIJ BEDOELT DEZE STIFT daar hoort ook een klein stifje bij is dat dan wel compleet heb je een werkplaat hand boek dat je de onderdelen kunt zien en of kijk ook hier even doe ook maar wat voor je :)

en hier kun je de werkplaat hand boek downloaden voor wat in en outs

Nee ik bedoel de stift die tussen de hulpcilinder zit en de koppeling, die dan weer op de Stift die jij bedoelt drukt. Er zit namelijk verschil in lengte tussen de F en de R en aangezien ik de hulp cilinder heb van de R weet ik niet zeker of ik dan ook die stift nodig heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan