Koppeling gsx600f ‘95 werkt niet

nielishh

Rookie
10 mrt 2014
15
0
Genemuiden
Loïte,

Ik heb een gsx600f uit 1995 gekocht om op te knappen en aan te sleutelen. De motor loopt nog niet en ik heb het blok eruit gehaald om te kijken naar het probleem met de koppeling.

Als de motor in de versnelling staat en ik knijp de koppeling in. Blijft het achterwiel blokkeren. In de vrij rolt het wiel wel gewoon. Er zitten nieuwe koppelingsplaten in dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik ben nog een beginner dus excuses als ik dit in het verkeerde onderdeel zet.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
Niels
 
Al afgesteld met het stelmechaniek van de kabel bij het motorblok?,die moet je goed afstellen volgens
de opgave van de fabriek.
Nr 21 op de tekening,
suzuki-gsx600f-katana-1995-s-usa-e03-clutch-model-jklm_big3IMG00908594_41c5.gif
 
Ik heb de kabel wel een x op het strakst gespannen om te kijken of hij dan misschien zou ontkoppelen. Dit gebeurde niet. Daarom denk ik dat het binnenin moet zitten maar geen idee waar.

dus blok er onderuit en nieuwe koppeling, en dat allemaal omdat je waarschijnlijk niet wist dat nr 22 een regelvijs is ? die afstellen volgens service manual.
 
Moet de kabel dan op een bepaald punt staan voordat hij hem goed ontkoppelt? Omdat ik hem ook al een x op zijn strakste punt heb gezet en toen ook niet ontkoppelde

Nogmaals je moet de kabel volgens het werkplaatshandboek afstellen en met het afstelmechaniek waar ik de tekening van
heb geplaatst,staat die niet goed dan helpt de kabel strak zetten niks als dat stelmechaniek niet goed staat afgesteld.
Het is het afstelmechaniek wat de vrije speling tegenover de koppeling bepaald,met de stelwartel van de kabel stel
je alleen de speling van de koppelingsgreep af.Er kan natuurlijk ook wat anders aan de hand zijn,maar kijk eerst
of je met het afstellen van het stelmechaniek iets bereikt.
 
Laatst bewerkt:
de hevel waar de kabel aan trekt moet je eerst in de juist positie zetten. uit mijn hoofd een graad of 10-15 minder dan 90° tov de kabel. dan moer 23 lossen, stelbout 22 indraaien tot tegen de aanslag en dan terug iets lossen, halve of kwart toer zoiets. en dan je kabelspeling regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan