Koppeling gsxr 600

PaulvdKuit

‘I wait until i see God then i brake’
4 jul 2017
33
1
Hallo beste medeforummers

Ik heb een suzuki gsxr 600 k8 nou heb ik al enige tijde trillingen vanuit het blok (merkbaar vanuit de koppeling)

Nu heb ik het spul uit elkaar gehaald en zag ik dat er op de veren dia achter in de koppelingskorf zitten best veel speling zit.

Hiermee ben ik naar de dealer gegaan waarop hun zeggen dat dit goed is maar in mijn haynes staat dat er geen speling op mag zitten.

Kan iemand mij hier een antwoord op geven of dit goed is.
 
Ja.

Maar je klacht is 'trillingen', en niet 'er zit niet nader geduidde speling waarvan een boek volgens mij zegt nee en dealer ja'.

Wil je t uitsluiten, dan doe je er voor 20 euro nieuwe in.

Daarna kun je verder zoeken naar de oorzaak van de trillingen.
 
Kan je niet beter even langs de dealer gaan en vragen of de trillingen normaal zijn.

En leg eens wat beter uit wanneer hij trilt. Koppeling in? Koppeling uit? Allebij?

Je kan beter aan experts overlaten waardoor iets komt dan zelf al tegen ze vertellen wat de oorzaak is.
 
De klacht was/is trilling vanuit de koppeling.

Aan de hand daarvan heb ik deze gedemonteerd en heb ik dit gevonden waarbij het antwoord van de dealer afwijkt van wat er in het werkplaatshandboek staat.

Het betreft noet de veren aan de voorkant maar de veren die in de achterzijde zitten in de korf deze zijn zonder demontage niet zichtbaar.

Dus de vraag is is er iemand die hier ervaringen mee heeft want ddze veren zijn niet te vervangen alleen een nieuwe korf a 380 euro is de oplossing als het niet goed zou zijn.

De trilling is heviger bij niet ontkoppelde koppeling en tijdens het rijden rond 600/8000 toeren als je de koppeling inknijpt wordt het geluid minder ook stationair in vij is dit het verhaal dat er een verschil in geluid zit
 
Vergeet het hele verhaal de vraag is gewoon of het normaal is dat die veren achterin de korf zoveel speling moeten hebben of daar iemand ervaring mee heeft.

Ik vraag niet waar de trilling vandaan komt
 
Vindt het zonde om een nieuwe korf aan te schaffen als dit niet nodig is maar als het niet goed is haal ik uiteraard gwn een nieuwe heb alleen 2 verschille de antwoorden nu het werkplaats handboek en monteur bij de dealer
 
haynes is geen volwaardig werkplaatshandboek, en algemeen geweten dat er dikwijls fouten in staan. altijd proberen het originele werkplaatshandboek te bemachtigen.
die veren vangen schokken op in de aandrijving bij het koppelen, dat beeje speling op die veren verandert niets aan hun werking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan