koppeling h.d

harley.f.d.

MF'er
23 jun 2004
182
0
hoe kan men de koppeling van een h.d. evo bijregelen ?
ik heb de koppelingskabel al op zijn langst geregeld
maar heb nog te veel speling .
kan men de koppeling bijregelen in de primaire kast ?
en hoe doet men dit ?
:}
 
Heb je daar niet gewoon stelmoertjes voor net zoals "andere" motoren? - Ik heb op beide Kawasaki's een bij de hendel zelf zitten en 2 moertjes bij de koppelingskabel waar hij het metaal inverdwijnt naar de koppeling toe, als je niet goed uitkomt met de stelmoer bij het handvat moet je even wat draaien aan de twee moertjes waar de kabel de koppeling zelf dus in gaat
 
Hallo,

Aan de linkerzijde zit je primaire kast. Achter de grote deksel zit je koppeling.
Haal die deksel er af (misschien komt er olie uit gelopen. Dan zie (precies) in het midden een moer en draadeindje zitten (als ik me niet vergis kan daar een imbus in). Daar kun je hem mee instellen. D.m.v. de moer los te draaien en het imbusdraadeindje verder in te draaien, hierna niet vergeten de moer weer aan te draaien. Hiermee stel je de speling tussen de as, die van links naar rechts loopt van je motor om de koppeling te bedienen, tot een minimum.

Wel voordat je dit gaat doen de koppelingskabel helemaal lossen en ff checken of je platen nog wel aan de maat zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan