Koppeling haakt kan niet schakelen.

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Na al een aantal maanden klooien nu...
De motor koppeling haakt (versnellingspook)
Er komt geen beweging in.
Nu heb ik olie ververst probleem bleef. In de olie zat geen ijzer vijzel.
Wat ik nu op merk is, als ik de voor rem in hou en de motor in z'n 2 zet even flink de koppeling laat slippen met aardig wat toeren, dan is het probleem weg en schakelt de motor als nieuw.\
Wat ik nu allemaal al heb gedaan,
Nieuwe koppelings kabel
Worm gesmeerd en afgesteld volgens wph ( alle lagers zaten er nog in )
Nieuwe olie x2
Ketting afgesteld


Iemand een idee wat dit euvel nou toch zou kunnen zijn?
Ik dacht zelf aan plakkende platen of iets.
De koppeling slipt niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, maar misschien is de korf ook ingeslagen.

Misschien wel handig als je even aanhaalt wat je de vorige keer allemaal gecontroleerd en uitgesloten hebt (uit je vorige topic) voordat we weer in hetzelfde rondje gaan rennen :P
 
Dat kan, maar misschien is de korf ook ingeslagen.

Misschien wel handig als je even aanhaalt wat je de vorige keer allemaal gecontroleerd en uitgesloten hebt (uit je vorige topic) voordat we weer in hetzelfde rondje gaan rennen :P

Klopt dit was in het sv topic.
Ik heb de post even aangepast.
 
Na al een aantal maanden klooien nu...
De motor koppeling haakt (versnellingspook)
Er komt geen beweging in.

Die laatste zin, wat bedoel je daar? Dat je niet kunt inleggen?
Gedachtenspinsel…: de oude sv van @FrancesSv kon je op een gegeven moment niet meer inleggen zonder dat ie meteen afsloeg, dit kwam doordat de korf niet meer vrij kon draaien op het vliegwiel, zou dit bij jou evt er ook aankomen?
 
Die laatste zin, wat bedoel je daar? Dat je niet kunt inleggen?
Gedachtenspinsel…: de oude sv van @FrancesSv kon je op een gegeven moment niet meer inleggen zonder dat ie meteen afsloeg, dit kwam doordat de korf niet meer vrij kon draaien op het vliegwiel, zou dit bij jou evt er ook aankomen?
Er komt geen beweging in de versnellingspook tot ik wat gas bij geef dan schakelt hij wel.
Wel is het zo zoals eerder in eerste post gezegd... Als ik de voor rem in houd, En even de koppeling flink laat slippen is het euvel per direct weg voor een aantal dagen. Daarna komt het weer doodleuk terug.
 
Wat ik nu op merk is, als ik de voor rem in hou en de motor in z'n 2 zet even flink de koppeling laat slippen met aardig wat toeren, dan is het probleem weg en
Goed, de oorzaak is duidelijk. Je diagnosemethode past niet bij het concept koppeling. Het lost ook niks op, behalve dat je straks zeker weet dat je platen krom en/of versleten zijn.
Iemand een idee wat dit euvel nou toch zou kunnen zijn?
Ik dacht zelf aan plakkende platen of iets.
De koppeling slipt niet.

Als de koppelingskabel soepel loopt, @Janbros in het vorige topic uitgelegd hoe je dat checkt, is de route goed genoeg en de kabel in orde. Dan rest je niks anders dan het blok open maken of open laten maken om te zien wat er aan de hand is. platen opmeten, vlakheid controleren en zien of de korf ingeslagen is.

profetische woorden van 16/9/21 :
Morgen rond lunchtijd ga ik 5 broden en twee vissen wonderbaarlijk vermenigvuldigen. Komt allen, volg het licht naar de lichtstad.
 
Er komt geen beweging in de versnellingspook tot ik wat gas bij geef dan schakelt hij wel.
Wel is het zo zoals eerder in eerste post gezegd... Als ik de voor rem in houd, En even de koppeling flink laat slippen is het euvel per direct weg voor een aantal dagen. Daarna komt het weer doodleuk terug.
Wat bedoel je met “koppeling flink laat slippen”?
In de versnelling met ingetrokken koppeling even blijven staan?
Of geef je daarbij ook even goed gas?
Of laat je de koppeling daarbij ook een beetje opkomen?
 
Als de cable routing het probleem is, dan snap ik niet hoe het probleem een paar dagen weg kan zijn als je de koppeling even flink laat slippen.
(Maar ik weet niet wat je daar precies mee bedoelde).
 
Terug
Bovenaan Onderaan