Koppeling Honda vf750c magna 1983 koppeling werkt niet.

20 jul 2022
67
7
Hallo beste allemaal,

Ik ben nu een aantal weken bezig om mijn koppeling van een Honda magna vf750c uit 1983 aan de praat te krijgen. Ik krijg geen enkele mogelijkheid deze in werking. Ik heb een nieuwe revisieset voor hoofdcilinder geplaatst, nog geen werking, ik heb een revisie in de slave cilinder geplaatst, nog geen werking. Vandaag wederom 3 uur lang wezen ontluchten, ditmaal met een ontluchtingspomp. Ik heb enige druk op de hendel, de slave cilinder komt naar buiten maar volgens mij moet er meer druk op. Er blijft maar lucht uitkomen en er blijft maar zwarte, vieze dot 4 uitkomen, er is nu meer dan een flesje dot 4 door heengegaan. Het is een mooi project voor een bobber, enkel zit ik vast op ###**^##** koppeling.
Wie oh wie weet raad.
 

Bijlagen

  • B93FDFB2-C150-436C-AB35-7679F577D3B1.jpeg
    B93FDFB2-C150-436C-AB35-7679F577D3B1.jpeg
    383,7 KB · Weergaven: 11
Trek de koppeling eens in als het blok loopt op de bok, zet hem in z'n 1 en dan even rem intrappen. Als bij een beetje rem je wiel stil staat zeg ik: het is prima. De lucht die je er uit ziet lopen komt via de schroefdraad enzo je slangetje in, dat is redelijk normaal.
 
Ontluchten doe ik meestal zo:

1 Draai de banjo op de koppelingshendel los. Knijp de hendel in en draai de banjo vast. Dit herhalen tot er vloeistof uit de banjo komt. (Wel doeken er omheen want je wilt geen vloeistof op je lakdelen)
2 Doe nu hetzelfde principe maar nu op de ontluchtingsnippel van de cilinder op het blok.

Tussentijds na het dichtdraaien van de banjo/nippel een aantal keer de handel bedienen met het systeem gesloten.

Met behulp van aanzuigen met een pompje blijf je lucht houden in het gedeelte tussen de remzuiger in de hendel en de banjo bout.
 
Trek de koppeling eens in als het blok loopt op de bok, zet hem in z'n 1 en dan even rem intrappen. Als bij een beetje rem je wiel stil staat zeg ik: het is prima. De lucht die je er uit ziet lopen komt via de schroefdraad enzo je slangetje in, dat is redelijk normaal.
Deze snap ik niet helemaal. Ik heb geen koppeling. Als de motor niet loopt, staat op de bok, zet ‘m in de eerste of teeede versnelling krijg ik geen beweging in het wiel zoals in z’n vrij. Moet de motor lopen? Zoals gezegd, dit is mij niet helder
 
Ontluchten doe ik meestal zo:

1 Draai de banjo op de koppelingshendel los. Knijp de hendel in en draai de banjo vast. Dit herhalen tot er vloeistof uit de banjo komt. (Wel doeken er omheen want je wilt geen vloeistof op je lakdelen)
2 Doe nu hetzelfde principe maar nu op de ontluchtingsnippel van de cilinder op het blok.

Tussentijds na het dichtdraaien van de banjo/nippel een aantal keer de handel bedienen met het systeem gesloten.

Met behulp van aanzuigen met een pompje blijf je lucht houden in het gedeelte tussen de remzuiger in de hendel en de banjo bout.
De motor wil niet ontkoppelen, de werkwijze zoals hier beschreven is al gepasseerd, vandaar de pomp. Misschien dat dit iets deed maar helaas.
 
Deze snap ik niet helemaal. Ik heb geen koppeling. Als de motor niet loopt, staat op de bok, zet ‘m in de eerste of tweede versnelling krijg ik geen beweging in het wiel zoals in z’n vrij. Moet de motor lopen? Zoals gezegd, dit is mij niet helder
Dat lukt met de hand niet gauw met een natte plaat koppeling.

Haal hem eens van de standaard en ga op de motor zitten. Zet hem in zijn versnelling en duw de motor naar voren/achteren. Uiteindelijk dient de koppeling vrij te geven bij ingetrokken hendel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan