koppeling indrukken bij starten suzuki ?

ratelketting

Die hard MF'er
9 mrt 2003
355
0
Enschede
Ik heb al eerder verteld dat ik mijn motor heb laten donderen en daarmee de koppelingshendel heb gebroken. Nadat ik een nieuwe hendel heb gemonteerd heb ik hem een paar keer kunnen starten, nu lukt dat niet meer. tijdens het starten heb ik hen op de zijsteun staan en hij staat op neutraal. Ik dacht altijd dat je bij een suzuki de koppeling moet intrekken bij het starten ( of hij in N staat maakt dus niet uit). Een kennins van mij heeft een gsxr1300 en hij beweert dat dat niet het geval is, hij beweert dat hij nooit de koppeling gebruikt om te starten.
Gezien het feit dat ik bij het starten geen klik hoor vermoed ik zelf de starknop icm met de noodstop, waar kan ik het begginnen te zoeken ?
 
Je hebt nog wel spanning?

Als je hem van de jiffy afhaalt, kun je'm dan wel starten?

Zekeringen gecontroleerd?

Zomaar een paar dingen die je eenvoudig kunt controleren.
 
Voordat alle bouwjaren voorbij komen:
Mijn SV650S van 1999 had een beveiliging in de koppeling.
Mijn GS750 van 1978 had dat niet.

Vandaar ook de '1999 (???)'

Het probleem van die jongen is ook dat zijn motor niet meer start, niet vanaf welk bouwjaar Suzuki een beveiliging heeft. We dwalen af folks! :)
 
Er zit ook nog een beveiliging in mbt to je jiffie (zijstandaard). Ik geloof dat het zoiets was dat deze niet uit mag staan, voordat je em in een versnelling zet.
gr,

Mark
Klopt! Mijn Bandit 600S (type 2001) slaat af wanneer ik mijn jiffy (zijstandaard) nog uit heb staan en 'm in de 1ste versnelling gooi!

Greets, Michiel

dat geldt voor alle motoren, de cb1 (89) heeft dat ook, ik heb ook een yamaha geren (78) die dat ook had, maar dat van die koppeling geldt blijkbaar niet voor alle motoren, ik dacht eerst voor alle suzuki's maar blijkbaar is dat niet het geval
 
Mijne uit '96 heeft het ook. Moet met ingeknepen koppeling starten. En dan moet ie in neutraal staan als je hem op standaard hebt staan. Hij slaat af/start niet als je hem in een versnelling hebt staan met de zijstandaard uit.
 
us de truuk om erachter te komen of het je kopelingshendel is dus de schskelaar verbreken of kortsluiten (waarschijnlijk kortslutien)

hoe kan ik er makkelijk achterkomen of de schakelaar goed werkt of niet, kan ik op de een of andere manier de noodstop uit de stroomkring te halen om te kijken of de schakelaar goed werkt.
 
mijn gsxf (90) starte ook alleen met ingetrokken koppeling. was een simpel draadje met schakelaar aan de draadboom toegevoegd. draadje er tussenuit en doorverbonden en gewoon starten zoals het hoort ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan