Koppeling ingeknepen, motor begint al met rijden

Elmo

MF veteraan
27 jul 2004
2.205
0
Waddinxveen
Dudes!

Ik heb laatsten pazzo hendels erop gezet en vandaag voor het eerst een poging gedaan om een ritje te maken. Maar bij koppeling helemaal ingeknepen begint hij al met rijden.
Weet iemand wat ik moet doen om dit op te lossen?
Is dit kwestie van ontluchten (aangezien ik hem ook onmogelijk na hem in zn 1 gezet te hebben in zn neutraal te krijgen) Of heeft het met iets anders te maken?

Ik heb de plugger pin al iets naar buiten gedraaid maar dit maakt niet veel uit, misschien moet hij nog meer naar buiten, maar denk dat hij dan te ver naar buiten gaat...

iemand die mij zou kunnen helpen?

Het gaat om een Hydraulische koppeling (Aprilia RSV 1000 '07)
 
Lijkt me dat je dan de verkeerde hendel hebt (voor een ander bouwjaar ofzo). Het klinkt alsof de plunjer van de koppelingshendel niet ver genoeg ingedrukt wordt door de hendel.

Met mijn CBR900RR had ik geen enkel probleem met de Pazzo hendels. Ik kan me alleen voorstellen dat de jouwe voor een andere fiets bedoeld zijn.
 
In ieder geval moet de nok op de Pazzo er identiek uitzien aan de nok op je OEM hendel en exact dezelfde afmetingen hebben.
Heb je ze al eens met elkaar vergeleken? Moet toch redelijk eenvoudig te zien zijn.
 
Ja 06 en nieuwer. Zal morgen eens kijken maar ze lijken er prima op te passen er is niets wat er raar uit ziet

Dat ze passen lijkt me logisch..... anders kreeg je 'm er al niet op.
Maar de aanslagnok hoeft maar een paar mm anders te zijn en je hebt een probleem.

Overigens is het mogelijk dat het model van je motor ouder is dan het jaar van ingebruikneming suggereert. Er worden wel vaker overjarige modellen verkocht.
Maar misschien heeft Pazzo je wel een verkeerd model geleverd of is deze hendel niet helemaal conform de OEM hendel.
 
Laatst bewerkt:
Gaat het over nieuwgekocht handle of een tweedehandsje?

Indien 2e-hands, controleren op slijtage/ruimte om scharnierpunt want een klein beetje ruimte daar kan enorm je slag "vervalsen".
 
Motor is 2007 dat is gechecked. Morgen ga ik de oude hedel er weer eens op zetten

Als je de Pazzo er toch weer afhaalt, hou dan de OEM er eens tegenaan. Gaat dat lastig, dan kun je 'm ook op papier overzetten (lijn overtrekken) en daar de andere hendel overheen houden om te vergelijken. Het gaat dan uiteraard om het stuk rond de nok en de nok zelf.
 
Heren, Gasten!! het gaat hier trouwens om een Pazzo LOOK hendel... en bij wie ik ze gekocht heb, zijn er al meerdere hendels overgezet om RSV van mijn model. Dus ik ga er vanuit dat het niet aan de hendel ligt.. ik ga eens proberen die plugger nog meer uit te schroeven zodat ik zeker weet dat hij tegen de master cilinder komt...

er stond trouwens 06 >
 
Laatst bewerkt:
Heren, Gasten!! het gaat hier trouwens om een Pazzo LOOK hendel... en bij wie ik ze gekocht heb, zijn er al meerdere hendels overgezet om RSV van mijn model. Dus ik ga er vanuit dat het niet aan de hendel ligt.. ik ga eens proberen die plugger nog meer uit te schroeven zodat ik zeker weet dat hij tegen de master cilinder komt...

er stond trouwens 06 >
Pazzo LOOK, dwz chinese troep. Alleen geschikt voor de smelterij. :+
 
Het is nep bende :) Maar het ziet er mooi uit, en het is gewoon stevig aluminium...
Ik denk toch dat ik iig moet ontluchten en dan eens het pennetje van uit moet schroeven..
Vanavond maar eens proberen... ontluchten lijkt me eigenlijk best ingewikkeld, waarom zeggen ze dat het een eitje is :) ik heb een transparant buisje 1m en een vacuümpomp :)
 
Het is nep bende :) Maar het ziet er mooi uit, en het is gewoon stevig aluminium...
Ik denk toch dat ik iig moet ontluchten en dan eens het pennetje van uit moet schroeven..
Vanavond maar eens proberen... ontluchten lijkt me eigenlijk best ingewikkeld, waarom zeggen ze dat het een eitje is :) ik heb een transparant buisje 1m en een vacuümpomp :)

Wat ga je daarmee doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan