Koppeling ktm superduke r 2019

5 aug 2019
13
3
Hallo,
Ik ben mijn ktm superduke 1290 R 2019 aan het inrijden.
Gisteren naar Wenen gereden.
Stadsverkeer was zeer warm voor de Duke (35 graden).
Op de terugweg vlak voor huis na 300 km. Moest ik tanken. Na het tanken starte ik de motor, maar zodra ik in eerste versnelling schakelde sloeg de motor af. Koppeling helemaal ingeknepen en stelschroef op max. Na 4x paar keer gepompt en toen was het weer OK. Oliereservoir is vol.
Is dit een kwestie van afstellen bij de 1000km beurt of kan het andere oorzaken hebben?
 
Het komt wel eens voor dat er lucht in de koppeling komt. Jij hebt toch ook nog een Magura pomp? Die staan er in elk geval wel bekend om. Zou natuurlijk niet mogen gebeuren. Zou er even mee terug gaan, je hebt niet voor niets garantie.
 
maatje heeft al van dit problemen, elke keer is die terug geweest, dan weer ontlucht , dan weer andere olie ,dan weer andere koppelings pomp en nog steeds zelfde probleem , lucht lucht lucht
gaan nu slave cylinder vervangen, en dan weer kijken pfffffffff
ik zeg gewoon klote zooi, brembo en oberon er op en je hebt nooit geen last meer 8-)
 
Die magura's zijn inderdaad bijzondere pompjes. Tijdens ontluchten moet je heel vaak pompen om weer druk in het systeem te krijgen, heel anders als een normaal pompje. Is ook niet echt mijn keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan