Koppeling KTM

Sa-Te-eM

Rookie
6 aug 2004
4
0
Drenthe
Hallo Lui,

Pas bezig geweest met mijn 250GSje. Heb een 87er blok in een 85er frame gezet, past precies alleen het koppelingsdeksel wil er niet af grrrrrrrr. Laat ik nu net een probleem met de koppeling hebben.......

Voor de inbouw van het blok heb ik zwaardere koppelingsplaten erin gedaan van een ander blok die ik nog heb liggen. Koppeling werkte ook goed en na de inbouw zag je ook dat de koppeling iets ontkoppeld, kan je mooi zien via de olievul opening.
Echter 500 meter rijden ging het goed maar daarna bleef de koppeling alleen maar ontkoppelen, dus er zat geen gang meer in. Zelfs de kabel helemaal los en je kan nog steeds zien dat de koppelingsplaten 'los' hangen.

Nog iemand suggesties voordat ik het blok weer uit elkaar haal?

|(
 
Wat is een "zwaardere" koppeling?
Zo'n blokje haal je in een kwartiertje uit het frame dus dat lijkt me niet onoverkomelijk?
Heb je wel gekeken dat je het koppelingpakket goed op de juiste dikte hebt gebracht? (er zijn verschillende diktes staalplaten om het pakket "uit te vullen")
En heb je de rest ook goed zitten? (drukplaat/veren/etc.)
 
Wat is een "zwaardere" koppeling?
Zo'n blokje haal je in een kwartiertje uit het frame dus dat lijkt me niet onoverkomelijk?
Heb je wel gekeken dat je het koppelingpakket goed op de juiste dikte hebt gebracht? (er zijn verschillende diktes staalplaten om het pakket "uit te vullen")
En heb je de rest ook goed zitten? (drukplaat/veren/etc.)

Zoals ik mij nog kon herinneren zaten op beide blokken verschillende koppelingsplaten. In de een minder dan de andere maar wel veel dikker. Ook de veren waren iets grover. Die 'zwaardere' koppelingsplaten zaten wel in een KTM welke uitsluitend voor de cross werd gebruikt.
Dat kwartiertje om het blok uit het frame te halen lukt helaas niet iedereen geloof ik, althans ik niet. Ik doe denk ik wel de andere set koppelingsplaten met drukplaat en veren in het blok.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Mud
 
Terug
Bovenaan Onderaan