Koppeling Monster 600 1999

Berobiker

Rookie
13 jan 2023
1
0
Heb deksels/covers langs alternator- en koppelingszijde gedemonteerd om te voorzien ceracoating.
Vooreerst olie en oliefilter volledig afgelaten.
Koppelings pomp (welke voordien werkte en nog steeds werkt) werd ook gedomonteerd.
De motorolie uit het blok heeft alzo een 3-tal weken kunnen uitlekken.
Deksels voorzien van ceracoating opnieuw gemonteerd als ook koppelingspomp.
Stel nu vast dat ik de koppeling gewoon niet meer kan indrukken, gewoon vast.
Bij controle van de pin tussen koppelingspomp en koppeling blijkt dat deze gewoon in en uit te halen is wat normaal is volgens me.
De koppelingsplaten zijn niet te bewegen. Zouden deze door gewoon geen olie( afgelaten en geheel uitgelekt) aan elkaar kunnen plakken.
Kan dit doordat de koppeling droog is te komen te staan bij het uitlekken van de olie.
Vervolgens blok voorzien van nieuwe motorolie.
Zou gewoon warm draaien van de motor dit oplossen.
Thanks,
 
De koppelingsplaten kunnen wel aan elkaar gaan kleven als je ze een tijdje niet gebruikt. Echter zou je je koppelingshendel dan gewoon nog in moeten kunnen trekken. Dus haalt enkel de druk van de platen af zodat je kunnen slippen.
 
dat de platen niet bewegen is gelukkig normaal, de veren duwen alles tegen mekaar zodat ze niet zou slippen tijdens het rijden.
je zal wel iets fout gedaan hebben, anders kan niet wat je nu voor hebt.
 
Ik heb dit ook wel eens gehad, de slave cilinder zat toen vast in de verste stand (meest uit).

Ik heb de koppelings slang los gemaakt en kon de slave cilinder helemaal terug duwen.

Daarna monteren en de koppeling bijvullen/ontluchten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan