Bij het vervangen van het voorste kettingwiel, moet er bij mijn Soes gsx 750 f uit 1991 een afdekkapje verwijdert worden. Door dat kapje heen loopt de koppelingskabel, die dan weer een pin aanduwt. Behalve het verwijderen en weer monteren van dit kapje heb ik verder niets met de koppeling gedaan.
Nu kan ik niet meer ontkoppelen !
Ik heb al even met de stelschroef geprobeerd, maar als die in de uiterste stand staat werkt het nog steeds niet.
Wat heb ik verkeerd gedaan en nog belangrijker hoe los ik dit op !
Heb je goed gekeken in dat kapje. Daar zit namelijk een soort gaffel welke het asje wat je beschrijft aandrukt welke vervolgens je koppilingpakket uit mekaar drukt. Dit gaffeltje zit rechtstreeks op de hevel waar je koppelingkabel op zit. Het kan zijn dat de gaffel niet goed zit waardoor je asje niet naar binnen word gedrukt. Voel je wel enigzinds weerstand op je koppelingshendel wanneer je deze inknijpt....
Voor zover ik kan zien, valt het asje / drukstift in het gat in het gaffeltje. Koppelingshendel gaat ook redelijk zwaar. Het lijkt er op dat het asje niet ver genoeg naar binnen gaat ?
Draai gedeelte ( nr 22) draait en komt naar buiten. Een soort wormwiel. met 23 en 24 kun je nog wat stellen.
Maar waar ik gewoon geen pepernoot van begrijp is dat dat hele zaakje niet uit elkaar geweest is. Alleen het afdekkapje, waar dit zaakje in zit, is gedemonteerd om het voorste kettingwiel te vervangen. Daarna krijg ik de koppeling niet meer "vrij"
Het lijkt bijna of er iets is weggesprongen of zo. het asje komt gewoon niet ver genoeg naar binnen. Het is toch niet zo dat er bij nr 20 nog een vulstukje of kogeltje oid hoort ?
Ik voel er weinig voor om de complete koppeling eruit te halen eerlijk gezegd.
Mensen, bedankt voor jullie reacties, maar so far nog geen resultaten.
Gisteren de manier van "Red Force" geprobeerd. Daarbij nog een beetje geprobeerd om Nr 23 vaster of losser te draaien, maar helaas...
Spanning compleet van je kabel afhalen m.a.w.:
-Eerst checken of het kapje echt goed gemonteerd zit (zit er geen draadje tussen van je neutraal indicatie)
-Stelschroef bij je motorblok geheel indraaien.
-Kabel boven uit je koppeling handel halen (of geheel uit de stelschroef bij je handel.
-Controleren of je gaffel (achter het kapje) echt niet verder naar beneden kan.
-Dan de stift afstellen zoals al beschreven hierboven (handvast en kwartslag terug.
-Dan kabel boven weer monteren in de stelschroef.
-Dan eerst beneden stelschroef stellen
-Dan boven fijn afstellen (met voldoende vrije slag).
Probleem
Wat je hebt is dat de koppeling afgesteld is op een versleten koppeling en deze platen dusdanig iets dikker zijn waardoor er altijd druk blijft.
Probleem
Wat je hebt is dat de koppeling afgesteld is op een versleten koppeling en deze platen dusdanig iets dikker zijn waardoor er altijd druk blijft.
Dat zou toch een topper zijn, dat je na het vervangen van een tandwiel een stiftje in moet korten.
Het zou logischer zijn dat er iets met monteren fout is gegaan of dat er een onderdeeltje op de grond is gevallen.
Probleem
Wat je hebt is dat de koppeling afgesteld is op een versleten koppeling en deze platen dusdanig iets dikker zijn waardoor er altijd druk blijft.