Koppeling ontkoppelt niet na vervangen kabel

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
Husqvarna TE610 2006

Tijdens een ritje brak de koppelingskabel. Provisorisch vervangen, maar tijdens het laatste deel ontkoppelde hij al steeds slechter.
Thuis nieuwe OEM-kabel erop gezet en nu wil hij helemaal niet ontkoppelen. Ook als ik met de hand de hevel (zie plaatje) naar het uiterste punt duw, ontkoppelt hij niet, dus volgens mij is het niet een kwestie van een te lange kabel.

Iemand een idee wat er niet klopt (sorry voor het vieze plaatje, maar het is niet voor niets een dirt bike).

6c1c7e3e03d03e6deb76704c01be3bd6
 
Laatst bewerkt:
Tja, als took niet werkt met een OEM kabel en de hevel zo ver gaat zonder te koppelen zit er niks anders op de de koppeling open te gooien..

Brommer schoon spuiten, schuin tegen een muur zodat er geen olie uitloopt en deksel er af
 
Hoeveel vrije slag heb je?
Zou het kunnen dat het punt waar je de hevel met de hand heen duwt het punt is dat de koppeling begint te ontkoppelen en je met de hand niet verder kan drukken/niet genoeg kracht kan zetten?
 
Hoeveel vrije slag heb je?
Zou het kunnen dat het punt waar je de hevel met de hand heen duwt het punt is dat de koppeling begint te ontkoppelen en je met de hand niet verder kan drukken/niet genoeg kracht kan zetten?
Ik denk dat daar de oplossing zit. Naast de normale adjusters bij de hendel zit er ook nog elders langs de kabel een paar moeren die je in kunt stellen. Morgen verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan