Honda-noob
Die hard MF'er
Goedemiddag mensen,
Ik zit met een probleem: ik heb het idee dat mijn motor niet meer ontkoppelt. Ik zal dit even toelichten.
Het betreft een Honda NTV 650 uit 1997. Ik heb enige tijd geleden nieuwe koppelingsplaten en -veren erin gezet. Helaas door drukte ben ik niet toegekomen om het karwei direct af te maken.
Hoe dan ook: nieuwe platen er veren erin gedaan, nieuwe pakking op de koppelingsdeksel, alles weer dicht en een nieuwe koppelingskabel gemonteerd.
Hierbij gelet op de vrije slag/speling in de koppelingshendel!
Dus motor weer starten, in zijn neutraal uiteraard, jiffy ingeklapt (sensor werkt gewoon goed), koppelingshendel ingedrukt, en zet hem in zijn 1. Boem, in 1 x valt ie uit terwijl die ook naar voren springt.
Nu is het zo dat mijn koppelingshendel EXTREEM licht geworden (zonder moeite met pinkie te bedienen) is sinds het monteren van de nieuwe platen etc. Dus denk misschien iets met de hevel/drukstift?
Daarnaast, heb ik het e.e.a. gelezen over klevende platen en dat dat de boosdoener is. Weet dit echter niet zeker.
Helaas moet ik wel opnieuw een pakking plaatsen want toen het blok warm werd zag ik olielekkage bij mijn koppelingsdeksel. Dus sowieso moet dat ding weer uit elkaar. Maar ik dacht ik zet hier even mijn vragen neer voordat ik hem straks voor een derde keer los haal omdat ik iets vergeten ben
Dus wie kan mij helpen? Als er meer informatie nodig is hoor ik dat wel.
Ik zit met een probleem: ik heb het idee dat mijn motor niet meer ontkoppelt. Ik zal dit even toelichten.
Het betreft een Honda NTV 650 uit 1997. Ik heb enige tijd geleden nieuwe koppelingsplaten en -veren erin gezet. Helaas door drukte ben ik niet toegekomen om het karwei direct af te maken.
Hoe dan ook: nieuwe platen er veren erin gedaan, nieuwe pakking op de koppelingsdeksel, alles weer dicht en een nieuwe koppelingskabel gemonteerd.
Hierbij gelet op de vrije slag/speling in de koppelingshendel!
Dus motor weer starten, in zijn neutraal uiteraard, jiffy ingeklapt (sensor werkt gewoon goed), koppelingshendel ingedrukt, en zet hem in zijn 1. Boem, in 1 x valt ie uit terwijl die ook naar voren springt.
Nu is het zo dat mijn koppelingshendel EXTREEM licht geworden (zonder moeite met pinkie te bedienen) is sinds het monteren van de nieuwe platen etc. Dus denk misschien iets met de hevel/drukstift?
Daarnaast, heb ik het e.e.a. gelezen over klevende platen en dat dat de boosdoener is. Weet dit echter niet zeker.
Helaas moet ik wel opnieuw een pakking plaatsen want toen het blok warm werd zag ik olielekkage bij mijn koppelingsdeksel. Dus sowieso moet dat ding weer uit elkaar. Maar ik dacht ik zet hier even mijn vragen neer voordat ik hem straks voor een derde keer los haal omdat ik iets vergeten ben
Dus wie kan mij helpen? Als er meer informatie nodig is hoor ik dat wel.