Sinds kort ervaar ik wat problemen met de koppeling, het gaat om een Gsx-r 1000 K6.
Motor gewassen, Ketting gesmeerd en daarna een stukje rijden. Schakelen voelde iets anders aan dan normaal maar gaf het verder niet heel veel aandacht.
Thuis weer op de paddock stand en als ik hem dan in de versnelling zet met de koppeling ingetrokken dan is het lastig om het wiel te draaien met de hand. In zijn vrij gaat hij zoals het hoort gewoon soepel en hoe hoger de versnelling waar ik hem in zet des de makkelijker wordt het draaien van het wiel met de hand.(logisch)
Het is nog niet zo erg dat de motor naar voren wil kruipen bij bijvoorbeeld een stoplicht.
Tijdens het ketting smeren en wassen hen ik hem ook even op de stand in zijn versnelling gehad met koppeling in en toen had ik deze problemen nog niet.
Ook viel het mij op dat er een vrije slag in zit als je hem in de versnelling zet(koppeling los) Misschien hoort dit gewoon, maar dat weet ik niet zeker. Dus heb er even een filmpje van gemaakt en toegevoegd. https://youtu.be/5UEhG9GGi_o
Tijdens smeren en wassen ook ketting gesteld en volgens goedhart stond hij wat aan de strakke kant, deze nog even wat losser gezet.
Iemand die deze problemen herkent? Morgen eens naar de platen kijken maar verwacht niet dat deze de problemen veroorzaken aangezien ze zo plotseling ontstaan zijn....
Motor gewassen, Ketting gesmeerd en daarna een stukje rijden. Schakelen voelde iets anders aan dan normaal maar gaf het verder niet heel veel aandacht.
Thuis weer op de paddock stand en als ik hem dan in de versnelling zet met de koppeling ingetrokken dan is het lastig om het wiel te draaien met de hand. In zijn vrij gaat hij zoals het hoort gewoon soepel en hoe hoger de versnelling waar ik hem in zet des de makkelijker wordt het draaien van het wiel met de hand.(logisch)
Het is nog niet zo erg dat de motor naar voren wil kruipen bij bijvoorbeeld een stoplicht.
Tijdens het ketting smeren en wassen hen ik hem ook even op de stand in zijn versnelling gehad met koppeling in en toen had ik deze problemen nog niet.
Ook viel het mij op dat er een vrije slag in zit als je hem in de versnelling zet(koppeling los) Misschien hoort dit gewoon, maar dat weet ik niet zeker. Dus heb er even een filmpje van gemaakt en toegevoegd. https://youtu.be/5UEhG9GGi_o
Tijdens smeren en wassen ook ketting gesteld en volgens goedhart stond hij wat aan de strakke kant, deze nog even wat losser gezet.
Iemand die deze problemen herkent? Morgen eens naar de platen kijken maar verwacht niet dat deze de problemen veroorzaken aangezien ze zo plotseling ontstaan zijn....