Koppeling plakt bij koud blok

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Beste mfers,

Ik merk dat mijn koppeling bij een koude motor plakt.
Ik kan er namelijker moeilijker met ingehouden koppeling mee achteruit lopen.
Ik heb gelezen dat het door de koude olie kan komen ivm met koppeling.
Is dit normaal of kan ik het zoeken in iets anders? Met nieuwe olie hetzelfde "probleem."

Groet,
Een overbezorgde graag-sleutelende rijder :+
 
'Koppelimg vraagje' > 'Koppeling plakt bij koud blok'
Ik heb gelezen dat het door de koude olie kan komen ivm met koppeling.
Mijn ervaring is ook dat het lopen met een motor in versnelling, koppeling in, en warm blok iets soepeler gaat.
 
Ga eerst even na welke olie je in je motor hebt en je kan het evt verhelpen met een ander merk motorfiets olie, er zijn nogal wat verschillen.
Zal mij niet verbazen dat je castrol in je motor hebt, die willen behoorlijk plakken en herrie maken ( geluid dempen ).
 
Beste mfers,

Ik merk dat mijn koppeling bij een koude motor plakt.
Ik kan er namelijker moeilijker met ingehouden koppeling mee achteruit lopen.
Ik heb gelezen dat het door de koude olie kan komen ivm met koppeling.
Is dit normaal of kan ik het zoeken in iets anders? Met nieuwe olie hetzelfde "probleem."

Groet,
Een overbezorgde graag-sleutelende rijder :+

Heb het zelfde als de motor(olie)koud is. Staat bijna altijd op de middenbok en dan draait het achterwiel ook daadwerkelijk zelfs in zijn N. Maar dit schijnt inderdaad normaal te zijn, wel is het bij mij een stuk minder bij nieuwe olie.
 
\
Ga eerst even na welke olie je in je motor hebt en je kan het evt verhelpen met een ander merk motorfiets olie, er zijn nogal wat verschillen.
Zal mij niet verbazen dat je castrol in je motor hebt, die willen behoorlijk plakken en herrie maken ( geluid dempen ).\


ik wil je vragen wat je hier mee bedoelt


1 van de vele taken is dat motorolie een geluiddempende taak heeft en castrol heeft wat minder dempende werking daardoor klinkt een motorblok nogal rumoerig, snapte jonghu?? *D
 
weer wat geleerd , ik wist niet dat dat zoveel verschil kon maken per merk.
dacht dat dat meer met de viscositeit te maken had.
ik heb er motul 5100 in, [ van de motorzaak ], en hoor eigenlijk ook geen extreme blokgeluiden.

p.s. "jonghu" heb je mijn profiel al bekeken ? nog effe en je haalt me in ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan