Koppeling probleem XS400 DOHC

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Nu heb ik het motortje lopende, krijg ik dat %$#@ding niet aan het rijden...

Wat gebeurt er: op de bok kan ik de motor in de versnelling krijgen (niet al te makkelijk, maar goed). Het achterwiel gaat wel draaien, maar het lijkt alsof er erg veel slip op zit. Als ik de achterem gebruik, staat het wiel zo stil, zonder dat de motor begint te bokken.
Laat staan dat ik er op kan rijden.

Iets gaat dus niet goed.

Nu heb ik bij het opknappen de cover aan de linkerkant verwijderd, waar het aandrijftandwiel achter zit. In die cover zit ook het mechanisme dat mbv het inknijpen van de koppelingshandel een staaf in het blok doet beroeren.

Die staaf viel er uit. En volgens mij heb ik hem goed om er weer in gedaan (of toch niet). Vraag: hoort er aan die staaf een onder kogel op het einde vast te zitten, of hoort die kogel in het mechanisme van de koppelingshandel (zit er trouwens al ééntje in...)?

Ik heb al geprobeerd met afstellen bij handel (stelschroef 1) en op op de cover (stelschroef 2), maar ik krijg de boel niet zo dat eea goed pakt. Wat zie ik over het hoofd?

Of zijn de koppelingsplaten zo naar z'n grootje dat ik meteen nieuwe kan gaan bestellen?

Ps mijn wphb heeft geen duidelijke tekeningen van de koppelinggroep, iets zou welkom zijn.
 
Er zitten nooit twee kogeltjes tegen elkaar aan, dus als jij eentje over hebt na demontage, dan moet die aan de nadere kant van de as in het blok.
Kijk ook maar eens of er aan weerzijden een uitholling op de kopse kant van de as zit.
 
Ah...... Het dubbeltje (kogeltje) valt....

Wat ben ik een prutshaas :+

Ik had het kogeltje al aan de staaf gelast (verkeerde kant dus), denkende dat daar waar het putje zat ook kegeltje op ingenieuze wijze aan dat staafje gelast was... |(

Volgens mij ga ik er zo wel uitkomen (nadat ik dat kogeltje er weer af heb en het overtollige lasspul er af heb geslepen...)

Tnx.
 
Ah...... Het dubbeltje (kogeltje) valt....

Wat ben ik een prutshaas :+

Ik had het kogeltje al aan de staaf gelast (verkeerde kant dus), denkende dat daar waar het putje zat ook kegeltje op ingenieuze wijze aan dat staafje gelast was... |(

Volgens mij ga ik er zo wel uitkomen (nadat ik dat kogeltje er weer af heb en het overtollige lasspul er af heb geslepen...)

Tnx.
dat heb je toch niet echt gelast?
dat is niet helemaal de bedoeling zeg maar
 
[onschuldig modus]
Eeeh, nee hoor echt niet!!!
[/onschuldig modus]

Viel trouwens nog mee om dat RVs netjes recht op elkaar te lassen.... :9~

Was maar een kleien tack hoor, viel dus wel mee.

Maareeh, goed nieuws (voor mij dan): heb werkt!!!

Net even terug gezet zoals het hoort en wat rijdt dat fietsje lekker!!!! Het is nog niet af, maar na het aan de gang krijgen van het blokje, was dit toch wel weer hoogtepunt nummer twee: eerste rondje op 'eigen benen'.

Nu nog de knippers even fiksen (bedrading?, relais?, beide, bediening?, wie zal het zeggen) en nieuwe bandjes.

Voor de zekerheid nog maar even de remschoen en remblokjes checken. Filterjes vervangen, net als olie en remvloeistof. Kakelverse bougietjes erin.

Zit ook nog een gaatje in de uitlaat (helemaal achterop), niet zo'n drama, maar misschien kan ik er nog wel wat moois van maken (nee, niet weer lassen....).

Verlichting is verder helemaal goed, aandrijving dus ook. Lagers zijn in orde voor zover ik kan checken.

Alleen is er was plastic van het cockpitje kadduuk gegaan (vorige eigenaar). Dat wordt lijmen en verstevigen.

Al met al: weekendje klussen (of toch weer twee), bandjes laten doen en rijden maar!


Of zal ik alles toch maar oranje metallic spuiten.....
 
Enne E.G.J: mochten we elkaar in de kroeg tegen komen: eerste biertje is sowieso van mij!

:}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan