koppeling probleem?

henzel

Die hard MF'er
12 aug 2005
506
6
--------------------------------------------------------------------------------
wanneer ik met hoge toeren (sportief)snel wil opschakelen dan rrrrrrrrrrrrrrrrrr klik erin,
schakeld bij normaal toeren wel soepel.
Zou het kunnen dat het te maken heeft met bijna versleten kopp. platen waardoor deze net niet goed meer vrij worden gedrukt bij koppeling bediening ?
iemand een idiee of tips.
Situatie : hydraulische kopp.,natte platen kopp. ,aangrijpen kopp. bijn einde slag handel.
alvast bedankt. rrrrrrrklak !
betreft kawasaki gtr1000 bj. 95 76000 km.
Motorolie elk jaar ververst ,ook kopp. vloeistif. :N
 

Rynno

Die hard MF'er
11 jul 2004
259
0
Den Bosch
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn ´92 Kawasaki GPZ900R (ook 70000 of meer KMs)

Volgens de motorzaak hier in de buurt makkelijk op te lossen, hij vertelde me helaas niet hoe...
Waarschijnlijk toch een speciale manier van ontluchten of zo, hij kon het voor erg weinig verhelpen.
Maak het drukcilindertje die de drukstift bedient eens los, maak de slang los uit het klemmetje en houdt het ding zo hoog mogelijk.
Daarna nogmaals ontluchten, dat is mijn theorie tenminste.
Moet het zelf alleen nog even testen.
 

v-max outlaw

Rookie
20 feb 2005
2
0
47
katwijk
ik heb het zelfde alleen bij een warme motor
ik kreeg een tip dat het wel eens mijn koppelingskabel kan zijn,omdat die op ten duur de druk niet goed meer aankan {uitgelubberd}
ga ik binnenkort ff proberen.

gr kees
 

Rynno

Die hard MF'er
11 jul 2004
259
0
Den Bosch
In dit geval heeft de GTR1000 een hydraulische koppeling, de werking is dus anders.
Een te lange (versleten) kabel zou je na kunnen stellen om het probleem te verhelpen.