koppeling probleem

blommie

Rookie
5 apr 2004
12
0
Leek
wie kan mij helpen ?

ik heb een ZXR750. Ik had wat problemen met mijn dynamo. dit werkt allemaal weer goed, maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik moest mij koppeling loshalen om bij mijn dynamo te kunnen. er is toen olie ontsnapt. nu heb ik hem weer vastgemaakt en opnieuw bijgevuld en ontlucht, maar hij ontkoppeld niet goed meer......

de koppeling ontkoppelt wel,maar niet genoeg... ??????????????

wat kan dit zijn. Misschien onlucht ik hem wel niet goed.. Ik heb de koppeling ingeknepen en toen de lucht eruit laten lopen. beetje bij beetje

Je kan ook de hendel inknijpenen los laten "schieten".Tkan zijn dat er lucht in de leiding zit. Door het laten "schieten" komt de lucht misschien omhoog in het reservoir.
Zoals ik al zei, de rem is makkelijker te ontluchten.
Je kan de olie die er uitkomt in principe hergebruiken tot de kopp. goed aanvoeld, als dit okay is kun je er verse olie indoen.

Ik weet niet hoe de koppeling op jouw type motor werkt, maar heb vroeger dezelfde problemen gehad met Duc koppelingen, waar aan de buitenzijde van het blok een slavecylinder zit waar de banjobout/leiding in geschroefd zitten. Je kon pompen tot je een ons woog, zonder resultaat, ook al pompte je er drie flesjes olie doorheen. Remedie was in dat geval de cylinder los te maken van het blok (3 inbusjes) en de cylinder zo te hangen dat de banjo/ ontluchting) op het hoogste punt kwam te zitten. Er bleek op die manier toch nog lucht in de leiding te zitten die er dan pas uit kwam.
Hope this helps.

Snap het verhaal even niet je kunt toch het complete cilinder huis eraf halen zonder de koppeling te beluchten.
Als het huis eraf is zie je een busje wat over een as heen past deze as loopt dwars door het blok en ontgrendeld de koppeling.

Het beste is om lucht uit het systeem te halen met een spuit je sluit een slang aan op de ontluchtings nippel en monteerd daar een spuit aan je zet de nippel open en zuigt langzaam de olie naar beneden ook kun je dan mooi de olie opvangen dit geeft geen knoei partijen en blanke metaal delen

Het beste is om lucht uit het systeem te halen met een spuit je sluit een slang aan op de ontluchtings nippel en monteerd daar een spuit aan je zet de nippel open en zuigt langzaam de olie naar beneden ook kun je dan mooi de olie opvangen dit geeft geen knoei partijen en blanke metaal delen

Ik ontlucht alles met een vacuumpomp op mijn compressor........werkt perfect!
Maar zoals hier beschreven kan ook hoor. Mocht het nog niet lukken probeer het dan eens omgekeerd..........Een spuit vullen met remvloeistof en vanuit de onluchtingsnippel beneden op je werkcylinder omhoog pompen.Een nachtje laten staan met ingetrokken rem/koppelinggreep wil ook weleens helpen trouwens.

Terug
Bovenaan Onderaan