koppeling problemen

Reptielenfreak

Die hard MF'er
9 jan 2008
822
1
hallo,

ik was vanochtend met de motor bij het starte was er iets dat leek op een klap uit de uitlaat, verder niks bijzonders alles zoals normaal.. tot ik bijna op me werk kwam begon de koppeling vreemd te doen ( hoefde maar heel zachtjes in te knijpen ) maar nu koppelt hij helemaal niet. ik kan niet eens stil staan want dan hapert alles en valt hij uit..

zodra ik hem in de een zet knalt hij (voor)uit... koppelings deksel eraf gehaald en gekeken of misschien die veertjes kapot waren maar alles ziet er normaal uit, dus ik de boel vast gezet maar helaas is het nogsteeds dezelfde ellende, wie heeft een idee wat het kan zijn ?!
 
Laatst bewerkt:
zit gewoon een kabel in,

ik hoorde net, toen ik de versteller aan het stuur verder eruit draaide ( dus strakkere koppeling ) iets af en toe knarsen vanuit de koppelings kan... ook in zijn 1 wil hij gewoon weg rijden zegmaar...
 
als de motor met een klap vooruit schiet als je de versnelling inschakelt, dan ONTkoppelt de koppeling juist niet.
en dat zit toch in de bediening van de koppeling of in het druklagertje.
 
zover ik de kabel zelf kan zien, zie ik weinig bijzonders.. als hij "gebroken" zou zijn o.i.d. zou hij niet reageren op inknijpen van de koppeling toch? ik zie het "armpje" op de koppelings deksel ook bewegen als ik de hendel inknijp?

-hoe kan ik dit simpele manier uittesten ?


bedoelde niet een boos gezichtje :P eerder verdrietig, baal als een stekker dat dat ineens gebeurd
 
Laatst bewerkt:
Als je de koppelingskabel eens helemaal loshaald, dan het gaffeltje wat in de deksel gestoken zit 90gr tegen de klok indraait en dan naar boven trek... Dan kan je hem eruit halen.... moet je eenkijken of je gaffel beschadigt is. Toen je de koppelingsdeksel eraf had hoe zag dat palletje eruit die eruit steekt? beschadigd?

Wat je omschrijft lijkt meer op beschadigde stalen platen... Komt koppeling niet helemaal goed meer vrij...
 
de platen zijn nieuw, plakt ook niet aan elkaar.

in de koppelings deksel zit een "staafje" die de hendel bovenop doet draaien, hierin zit wel wat slijpsel van ik denk dat uitstekende onderdeel/ pinnetje.. dat zi letterlijk tussen je koppelings platen/huis.
 
Laatst bewerkt:
het staafje wat in het deksel zit, haakt in de trekstang wat op zijn beurt weer gelagerd zit met een druklagertje.
dus als de kabel goed is en het staafje wat in het deksel zit ook, schroef dan de bovenste drukplaat met veren er eens af.
dan kun je het druklagertje bekijken
 
ik heb even gekeken (alweer)

er zit dus kort samengevat;


slijpsel van he zwarte pinnetje ( gaffelje? ) in de koppelings deksel

op het zwarte pinnetje ( gaffeltje?) zit wel wat speling (halve cm)

dus gaffel vervangen, maar moet ook die "stang" vervangen worden?
 
Laatst bewerkt:
nieuwe onderdelen zijn besteld komen als het goed is deze week binnen en dan hoop ik echt dat het is opgelost..

gaat om het zwarte pinnetje in me blok en het "hendeltje" in de koppelingsdeksel deze heeft het toch wel zwaar gehad zij meneer v.d. dealer..
 
update;

na 2weken wachten op de juiste onderdelen is meteen het probleem opgelost!
het was idd het armpje in de koppelings deksel en het pinnetje dat uit de koppeling steekt (in het midden) zeker vergeleken met het nieuwe zijn die oude ZWAAR versleten.
bedankt voor jullie hulp, ik kan weer lekker vlammen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan