koppeling R1

600SRAD

MF'er
17 mei 2004
230
0
H.I.Ambacht
Volgens mij is me koppeling versleten,als ik met een wat koudere motor gas geeft,maakt die wel toeren maar komt die niet zo hard vooruit als normaal en vandaag was het zo dat ik me koppeling in had en hem in zn eerste versnelling had en gas gaf dat die ook al wilde gaan rijden.
Zal wel koppeling zijn lijkt mij ?
 
het is de 1e R1 dus een 98er,ik heb nog nooit andere olie in de bak gedaan,weet ook niet om de hoeveel km die vervangen moet worden ? hij staat nu net op 23.000 km en vind het wel vrij snel voor een koppeling,nou wordt er ook wel goed gebruikt van gemaakt en maak ik redelijk veel wheelies,maar dat moet wel kunnen toch ? Is het verstandig om gelijk een koppeling te laten vervangen of eerst de olie laten doen ?
 
Sjaa... nooit olie vervangen :X . In theorie is dit dan voor het laatst gebeurd bij de 18000km.
En als je veel wheelies maakt dan gaat een koppeling nou eenmaal wat harder slijten :) .
 
ja maar na 23dzd km al een koppeling is wel erg snel ? maar is de olie in je versnellingsbak de zelfde olie als in je motor ? nee toch ? Ik werk zelf in een auto garage en daar is het apart,lijkt mij bij een motor niet anders te zijn ivm met een andere viscositeit toch ?
 
Maar een koppeling is nou eenmaal niet op regelmatige wheelien gemaakt. Of je neemt het voor lief dat de koppelingsplaten af zijn of je stopt met wheelien :W .
23000km is dan gewoon acceptabel, al die wheelies kosten je gewoon 100 euro aan nieuwe platen ;) .

En je moet speciale 4-takt motorfietsolie hebben. Bij een motor wordt de motor en versnellingsbak met dezelfde olie gesmeerd. Géén automotorolie en géén autoversnellingbakolie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan