Koppeling schraapt een beetje bij mijn ducati 900 ss

FastClep

MF'er
13 sep 2011
102
0
Heel verwegiestan
Ik heb sins enkele dagen een ducati 900 ss, maar bij het optrekken heb ik 1 seconde een schraapend gevoel met loslaten van de koppeling.

Heeft iemand ervaring hiermee? is dat standaard bij een ducati?

is net of de koppeling even slipt, doch ook bij het terug schakelen wanneer je de koppeling voor het eerst in die versnelling zet.

Doet het niet altijd vooral snel schakelen is er geen spraken van...

Help mij me gerust te stellen of behoeden van meer kosten, :} :}
 
Heb exact ditzelfde meegemaakt bij mijn neef (998), bleek dat de koppelingsplaten in verkeerde volgorde waren aangebracht. Dus platenpakket controleren en op juiste volgorde monteren.

Evt de gevoerde platen beetje opschuren (als er nog voldoende 'vlees' op zit)

Check dan ook de stalen platen en de toestand van de korf, hoe erg deze is ingeslagen.
Want dat laatste kan ook een goede soepele werking vd koppeling belemmeren.
Stalen platen moeten recht zijn en liefst niet (te) blauw want dan zijn ze (te) heet geweest.

Dus nee, is niet standaard en kan worden verholpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die droge koppeling vraagt wat meet aandacht dan een natte. Het platenpakket kan door slijtage te dun zijn geworden en de korf kan ingehamerd zijn. Ook de hydraulische bediening kan slechter worden.
 
Laatst bewerkt:
Eerst kijken of de platen goed gemonteerd zijn.
Kijken kost niets (tenzij je iets verprutst en het niet zelf kan maken).
Mijn neef met hetzelfde probleem rijdt inmiddels alweer een jaar rond met nog steeds dezelfde koppelingsplaten etc. - het kan dus meevallen en gewoon aan een foute volgorde liggen
 
Tsja, een paar boutjes losdraaien, valt wel mee toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan