koppeling slip > 8000 toeren

lebensky

Rookie
15 apr 2014
2
0
haren
Klassieke yamaha xj 600 1985 nieuwe olie API SL/CF ACEA A3/B4 in gedaan.
Koppeling slipt nu na 300 km rijden bij toerental > 8000 . Foute olie gebruikt? zo ja welke is geschikt?
 
Ik denk dat het zomaar wel zou kunnen...... Maarja wie ben ik.... _O-

Zelfde fout ooit gemaakt met gpz750 '85, motor reed prima. (in me jonge jaren ;) )
Zelf servicebeurtje gedaan, dacht lekker makkelijk olie van de brezan te halen.
Zit om de hoek, 10w40 is 10w40 toch....... Toch..... :N

Gevolg was slippende koppeling, hier had ik voor de oliewissel geen last van.

Nu kan iedereen met mooie theorieën komen maar dit is de praktijk
 
Ik denk dat het zomaar wel zou kunnen...... Maarja wie ben ik.... _O-

Zelfde fout ooit gemaakt met gpz750 '85, motor reed prima. (in me jonge jaren ;) )
Zelf servicebeurtje gedaan, dacht lekker makkelijk olie van de brezan te halen.
Zit om de hoek, 10w40 is 10w40 toch....... Toch..... :N

Gevolg was slippende koppeling, hier had ik voor de oliewissel geen last van.

Nu kan iedereen met mooie theorieën komen maar dit is de praktijk

die dingen komen uit een tijdperk van nog [lang] geen 100pk, en van jaso had men toen ook nog nooit gehoord,laat staan van frictionverbeteraars.
 
;) dat bedoel ik met de theorie.....

In theorie kan in mijn gsx uit 80 ook 10w40 semi-synt, in de praktijk rijd hij op 20w50 lekkerder :]

maar hoorde daar in het echt geen 10w40 in?
dat ie lekkerder loopt [voor jou gevoel] komt waarschijnlijk door de ouderdom,
en dat bedoelde ik met mijn post te zeggen.
lullig voor TS dat de boel nu slipt, maar het had [misschien] toch gekomen.

ik wil zeker niet beweren dat het zo is, maar het is een mogelijkheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan