Koppeling slipt en motor valt uit in tweede versnelling. Nieuwe platen zitten erin

Victorr6

Rookie
4 sep 2020
16
0
Hallo,

Ik heb het internet een beetje uit gepluisd wat mogelijk de oorzaak kan zijn, maar vind geen concrete antwoord.
Het probleem:
Mijn motor begon te slippen. Hiervoor heb ik een nieuwe set koppelingsplaten (gevoerd en stalen platen, veren en pakking) besteld en gemonteerd. Na de montage bleek de motor nog te slippen. Na wat te hebben gegoogled heb ik alle platen opgemeten volgens de handleiding en deze zijn allemaal binnen de aangegeven grenzen. De veren bleken echter 4mm korte dan de grens. Toen heb ik nieuwe, goede veren gemonteerd. Desondanks slipt de koppeling nog steeds. Wat ook nieuw is is dat als ik begin te rijden en in de tweede versnelling zet, dan verliest de motor zijn kracht en valt uit op het moment dat ik de koppeling los begin te laten. Hij gaat dan pas weer aan met choke aan.
Is er iemand die enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Het gaat om een yamaha r6 uit 2001.
Alvast bedankt!
 
je schrijft dat sinds de boel vervangen is de motor uitvalt in de 2e versnelling.
met de choke geef je m net wat meer peut (en wat meer verbrandingskracht).
kan het euvel niet in de versnellingsbak zitten?
als de gemonteerde plaat juist prima grip heeft kan dat het uitvallen van de motor in de twee verklaren (teveel weerstand)
of heb je ook aan t blok gesleuteld?
klopt de afstelling daarvan dan nog wel?
 
je schrijft dat sinds de boel vervangen is de motor uitvalt in de 2e versnelling.
met de choke geef je m net wat meer peut (en wat meer verbrandingskracht).
kan het euvel niet in de versnellingsbak zitten?
als de gemonteerde plaat juist prima grip heeft kan dat het uitvallen van de motor in de twee verklaren (teveel weerstand)
of heb je ook aan t blok gesleuteld?
klopt de afstelling daarvan dan nog wel?

Ik heb verder niet aan het blok gezeten, alleen de platen vervangen. De koppelingskabel heb ik ook zo afgesteld dat er ongeveer 4-5 mm speling zit.
 
Als je hem moet starten met choke en vanuitgaande dat hij al warm is dan staat ie in vrij en gebeurt er niets met de koppeling en versnellingbak .
Dus iets met carberateur.
Als je hier het artikel nummer post en de gegevens van de motor, kan er hier uitgesloten worden of het de juiste set is geweest.
 
Als je hem moet starten met choke en vanuitgaande dat hij al warm is dan staat ie in vrij en gebeurt er niets met de koppeling en versnellingbak .
Dus iets met carberateur.
Als je hier het artikel nummer post en de gegevens van de motor, kan er hier uitgesloten worden of het de juiste set is geweest.
Ja ik moet dan inderdaad met choke starten terwijl de motor al warm is(60+ graden vandaag)

De platen: EBC SRK051 - Koppelingsset SRK (Gevoerde en Stalen platen en Veren)

De veren: TRW Lucas Koppelingsveren voor Yamaha YZF-R6 600 H [RJ036] (2001) en YZF-R6 600 N [RJ037] (2001)

De motor: Yamaha r6 2001 rj03

Bedankt!
 
koppelingsplaten ..... teveel weerstand ..... serieus ? :')
zo te zien ruk jij t e.e.a. uit z'n verband B|
heb je de moeite genomen mn hele bericht te lezen?
als t euvel in de versnellingsbak zit (lees: verschil tussen de eerste en tweede versnelling) en het spul in de eerste wel meedraait en in de tweede misschien niet, kan de motor uitvallen als het mechaniek in de bak niet meedraait bij het opkomen van de koppeling. :/

heb zelf geen ervaring met de R1, maar probeer zoals velen hier er met een open mind over mee te denken.
daar is toch een forum voor? :t

Gr.
Lonewulf
 
Hallo,

Wat ook nieuw is is dat als ik begin te rijden en in de tweede versnelling zet, dan verliest de motor zijn kracht en valt uit op het moment dat ik de koppeling los begin te laten. Hij gaat dan pas weer aan met choke aan.
Is er iemand die enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Het gaat om een yamaha r6 uit 2001.
Alvast bedankt!

Trek de carterontluchting eens los.
 
Als de koppeling ooit geslipt heeft...

Kun je beschrijven wat de verschijnselen waren voordat je de koppeling vervangen hebt?
Als ik gas gaf tijdens het rijden, kwam ik niet verder vooruit. De snelheid nam langzaam en geleidelijk toe. De motor maakte dan ook een vreemd geluid. Het leek alsof deze vooruit wilde komen maar daar de kracht niet voor had.
 
Liep het toerental toen wel (flink) op?


Ik vraag dat omdat ik dit : "Wat ook nieuw is is dat als ik begin te rijden en in de tweede versnelling zet, dan verliest de motor zijn kracht en valt uit op het moment dat ik de koppeling los begin te laten."
niet thuis kan brengen.
Nee het toerental liep niet op, alleen maar af. Dat gaat ook gepaard met hoe vlug ik de koppeling loslaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan