Koppeling slipt en motor valt uit in tweede versnelling. Nieuwe platen zitten erin

Victorr6

Rookie
4 sep 2020
16
0
Hallo,

Ik heb het internet een beetje uit gepluisd wat mogelijk de oorzaak kan zijn, maar vind geen concrete antwoord.
Het probleem:
Mijn motor begon te slippen. Hiervoor heb ik een nieuwe set koppelingsplaten (gevoerd en stalen platen, veren en pakking) besteld en gemonteerd. Na de montage bleek de motor nog te slippen. Na wat te hebben gegoogled heb ik alle platen opgemeten volgens de handleiding en deze zijn allemaal binnen de aangegeven grenzen. De veren bleken echter 4mm korte dan de grens. Toen heb ik nieuwe, goede veren gemonteerd. Desondanks slipt de koppeling nog steeds. Wat ook nieuw is is dat als ik begin te rijden en in de tweede versnelling zet, dan verliest de motor zijn kracht en valt uit op het moment dat ik de koppeling los begin te laten. Hij gaat dan pas weer aan met choke aan.
Is er iemand die enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Het gaat om een yamaha r6 uit 2001.
Alvast bedankt!
 
1999-2002 hadden de bekende problemen met afbrokkelende cilinderwanden geloof ik.
Maar eerst diagnose stellen. Dan opzoek naar een nieuw blok(volgens mij is het nieuwere type blok goed in te bouwen), al zullen die niet heel dik bezaaid zijn.
 
Je kunt eerst de test doen die @Chineesboer voorstelt, carterventilatieslang loshalen en starten en zien wat er gebeurt. Als het luchtfilterhuis al vol zit met olie of de slang ligt al los/afgedopt dan is dat al een sterke aanwijzing. Dan kun je daarna een compressietest of lektest doen.

Een 19 jaar oude R6 met die schade repareren is economisch niet zinvol
 
1999-2002 hadden de bekende problemen met afbrokkelende cilinderwanden geloof ik.
Maar eerst diagnose stellen. Dan opzoek naar een nieuw blok(volgens mij is het nieuwere type blok goed in te bouwen), al zullen die niet heel dik bezaaid zijn.
Ja, ik zal dat met de carterontluchting proberen. Een nieuwe blok erin zetten zal ik denk ik niet doen. Dan maar liever een nieuwe motor.
 
Je kunt eerst de test doen die @Chineesboer voorstelt, carterventilatieslang loshalen en starten en zien wat er gebeurt. Als het luchtfilterhuis al vol zit met olie of de slang ligt al los/afgedopt dan is dat al een sterke aanwijzing. Dan kun je daarna een compressietest of lektest doen.

Een 19 jaar oude R6 met die schade repareren is economisch niet zinvol
Ja dat ga ik even doen. Bedankt allemaal voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan