Koppeling slipt in 4e versnelling

Theelepel

Die hard MF'er
10 aug 2015
391
4
Leuk... Ik heb weer een probleem.. de koppeling slipt in de 4e versnelling vanaf zon 7,5/8k toeren... andere versnellingen geen probleem....

Ik gebruik putoline sport 4 10w40 en de olie zit er net 2,5/3k in.

iemand tips/ideeen?

Motor is een Z1000 uit 2007 met 27k op de teller, geen idee of de koppeling ooit al vervangen is.
 
Tijd voor andere koppelingsplaten/veren.

Wel een beetje erg snel na 27kkm tenzij je altijd volgas met slippende koppeling wegrijdt... Loop even het systeem na en check of je kabel goed vrij loopt, net als je hendel en de hendel op je blok. Mogelijk kan je met een beetje smeren en afstellen aan het stuur en/of aan het blok je probleem al oplossen.
 
Nee, dat vind ik zelf ook..

120 in de 3 volgas ineens, geen probleem, in de 2,5,6 ook niet....

Hij slipt echt alleen in de 4.... Die moet haast wel iets anders zijn dan de platen toch? Heb even geïnformeerd bij de dealer hier in de buurt, hij zegt dat het eigenlijk de platen wel moeten zijn want als het de tandwielen waren zou ik ook schokken moeten voelen tijdens het rijden... Dat vond ik ook wel logisch klinken, Maarja nieuwe platen is +\- 400€. Vandaar mijn vraag even hier aan de kenners.
 
ben ik de enige die een koppeling die alleen slipt in 4de versnelling buitenaards raar vind ?

nee dat ben je niet ;-) maar je weet waarneming is ook vaak persoonlijk...
In de vier zal het qua vermogen net teveel zijn... en als een ander er op zou rijden, zal die misschien wel in andere versnelling het ook merken. Maar in ieder geval is doorslippen een platen/koppelingshuis kwestie ;-)
 
Nee, dat vind ik zelf ook..

120 in de 3 volgas ineens, geen probleem, in de 2,5,6 ook niet....

Hij slipt echt alleen in de 4.... Die moet haast wel iets anders zijn dan de platen toch? Heb even geïnformeerd bij de dealer hier in de buurt, hij zegt dat het eigenlijk de platen wel moeten zijn want als het de tandwielen waren zou ik ook schokken moeten voelen tijdens het rijden... Dat vond ik ook wel logisch klinken, Maarja nieuwe platen is +\- 400€. Vandaar mijn vraag even hier aan de kenners.

So-o-o, heb je dat wel goed 400 euro? Lijkt me sterk voor alleen nieuwe platen en monteren.
 
Ik weet niet hoe het bij jouw motor zit, maar bij veel motoren is het maar een half uurtje werk.
En dan bedoel ik inclusief motor naar binnen halen en op de brug zetten.
Het zou hooguit iets langer kunnen duren als de oude pakkingresten erg vast zitten.
 
Oke, koppelingskabel los geschroeft(bij het stuur) en de kabel ingespoten met wd40, flink heen en weer bewogen.. En het probleem is weg?

Toch raar dat hij het alleen in de 4 deed... maarja ik ben weer blij haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan