Koppeling Slipt..

rebelr6

Rookie
28 okt 2009
21
0
antwerpen
Hallo, ik heb even een vraagje.
Khad paar maanden geleden mijn koppeling vervangen,
had toen een test ritje gedaan maar bleek in orde te zijn.
En paar dagen geleden heb ik weer een keer gereden en telkens ik in heel hoog toer
schakelde 'slipte' hij. Maar de koppelinghendel was niet zogoed afgestelt en was nog hard om te knijpen.
En als je hem op neutraal zet en laat je de koppelinghendel los hoor ik geluid van ergens aan de schakelingspedaal, precies iets dat te laat reageert of te laat ergens inkomt ofzo...

iemand ooit de zelfde probleem meegemaakt en weet wat het kan zijn?

vriendelijke groeten..
 
ik zou zeggen terug naar de garage gaan . wrm heb je er zo lang mee gewacht? als je dat al een paar dage na de reparatie wist.
Ik lees ook niet in zijn verhaal dat hij het al na een paar dagen wist... ik lees alleen:
En paar dagen geleden heb ik weer een keer gereden
Samen met de verkeerde opmerking dat je ervanuit gaat dat hij bij de garage is geweest, terwijl hij zelf zegt dat hij hem zelf vervangen heeft...

Tip van de dag: begrijpend lezen begint in groep 4!
 
Laatst bewerkt:
Zou wel een bak zijn als al die tijd z'n koppelingskabel te strak stond, voor nop de platen vervangen :P Vaak moet er een paar mm speling op de kabel zitten, dit is af te lezen tussen de 'houder' van de kabel en de koppelingshendel zelf :) (althans bij mijn Kawa, als je een WPHB hebt zal het ongetwijfeld uitgelegd worden)
 
Zou wel een bak zijn als al die tijd z'n koppelingskabel te strak stond, voor nop de platen vervangen :P Vaak moet er een paar mm speling op de kabel zitten, dit is af te lezen tussen de 'houder' van de kabel en de koppelingshendel zelf :) (althans bij mijn Kawa, als je een WPHB hebt zal het ongetwijfeld uitgelegd worden)

Inderdaad, een droge enkelplaat verbrand je bij veel slippen erg snel, maar rij je met een te strakke koppelingshendel rond, dan heb je die natte multiplaat ook zo naar de klote hoor... :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan