koppeling suzuki gt125L

firenzo

MF'er
18 jun 2009
88
0
hallo,

ik ben toegekomen aan de laatste stappen om de restauratie van mijn suz gt125L af te ronden. het enige waar ik nu met sukkel is de koppeling...de koppeling is wel volledig vervangen door een motospecialist.

ik heb de kabel goed afgesteld, enkel wanneer ik de koppeling in knijp, draait het wormwiel niet ver genoeg in zodat de koppelingsdrukstift niet ingedrukt wordt en de boel niet ontkoppelt.

het wormwiel is proper ingevet en draait vlot heen en weer, ik heb de indruk dat de koppelingsdrukstift niet ingedrukt kan worden...

heeft iemand enig idee?

alvast bedankt voor de moeite!

groeten,

jan
 

firenzo

MF'er
18 jun 2009
88
0
hey,

heb even in onderdelen boek gekeken, en er zou geen kogeltje tussen zitten.
bedankt
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Dit klinkt als hetzelfde systeem als ik op mijn oude GS550 ('79) had. De koppelingsstift gaat het hele blok door en drukt rechtstreeks regen de veren van je koppeling in. Je kunt hem indrukken maar dit gaat dus heel erg zwaar omdat je het hele verenpakket indrukt.
 

firenzo

MF'er
18 jun 2009
88
0
ja idd zo ziet het eruit in mijn onderdelen boek,
het probleem is dat het zo zwaar gaat dat het wormwiel deze niet ingedrukt krijgt...

wanneer ik de koppeling dan inknijp, beweegt het wormwiel maar een heel klein beetje niet genoeg om te ontkoppelen...
 

Gijs Vijs

MF veteraan
28 dec 2005
6.704
82
Misschien kan die worm er op twee manieren in! (is een gokje, kon bij mijn motor wel) :+
Ff uitproberen.
Succes!!

:W
 

firenzo

MF'er
18 jun 2009
88
0
even een vraagje ondertussen voor de twee-takt specialisten:

de smering wordt normaal voorzien door een "oliepompje", omdat ik hiermee in het verleden al problemen gehad heb zou ik willen rijden of zelf gemengde 2-takt.

blijft alles dan nog op en top gesmeerd?

ps: koppeling werkt nog steeds niet, is het normaal dat je de koppelingdrukstift niet met de hand kan indrukken? blijkt heel stroef te gaan...ik ga even bellen naar de motozaak waar hij gereviseerd is om te vragen of ze de juiste delen gebruikt hebben.

bedankt!
 
11 nov 2009
3.198
116
www.youtube.com
Weet het niet helemaal zeker maar........

Neem een sleuteltje 10 en een schoevendraaier.
Draai de m6 moer los en draai met de schroevendraaier het wormwiel strakker tegen de drukstift.
Dan zou het moeten lukken.
Je kan de drukstift niet met de hand indrukken.

Oliepomp kun je volgens mij niet afsluiten.
Kijk even of er leidingen lopen naar het carter.
Als dat zo is smeert de pomp ook de krukaslager(s)
Als de olie naar de carbs of de cilinder gaat zou het wel kunnen.
Maar persoonlijk zou ik het niet doen.

vr gr Erik