Koppeling verliest druk

Myintruder

Rookie
30 jun 2011
18
0
vlissingen
Een suzuki intruder uit 1986 en deze verliest druk na het rijden van zo'n 15 minuten.
De koppelingshendel heeft dan helemaal geen weerstand meer en ik krijg m niet meer in z'n versnelling.

Hij is volledig ontlucht door de dealer die van mening is dat het probleem nu opgelost moet zijn. Naast het feit dat hij me opgelicht heeft door zoonder overleg vanalles te vervangen. Blijft het probleem zich voor doen.
Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn????
 
Een suzuki intruder uit 1986 en deze verliest druk na het rijden van zo'n 15 minuten.
De koppelingshendel heeft dan helemaal geen weerstand meer en ik krijg m niet meer in z'n versnelling.

Hij is volledig ontlucht door de dealer die van mening is dat het probleem nu opgelost moet zijn. Naast het feit dat hij me opgelicht heeft door zoonder overleg vanalles te vervangen. Blijft het probleem zich voor doen.
Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn????


is dat elke keer na zo,n 15 km ?
dat doet me denken aan een z.g vaporlock, dit kwam vroeger nog wel eens voor in een brandstof leiding als die wat warmer werd als normaal.
de vochtdeeltjes in de brandstof werden damp en sloot de toevoer af [ of zoiets ?]

mischien dus hele oude vloeistof in het systeem met een hoog vochtgehalte,de leiding loopt waarschijnlijk vlak/dichtbij het warme motorblok langs.
 
Aanvullende informatie:
Excuses voor de halve info maar het zit me hoog, ik wil gewoon lekker touren en niet met dit soort ellende te maken hebben.
Kan er nog geen kwartier mee rijden.

De dealer heeft niks vervangen, hij heeft de koppeling ontlucht en er nieuwe vloeistof in gedaan.
Maar volgens hem is het daarmee goed.
 
nee zo'n klant is lekker.
hier op het forum roepen dat hij is opgelicht door de dealer terwijl er niets aan de hand is.
de dealer heeft eerst het meest logische gedaan, namelijk ontluchten.
zou ik ook doen, ook als de klant zegt dat hij dat zelf al heeft gedaan.
de dealer had misschien wel wat beter moeten testen of de koppeling ook na enige tijd op druk bleef, maar dat is iets heel anders als oplichten.

maar goed, als er nergens lekkage te zien is dan zul je vast een inwendige lekkage hebben aan de hoofdcilinder op het stuur.
dus even reviseren.
en waarom heb je het rubber wat gescheurd was niet vervangen, zoals ik in je andere topic las.
 
Laatst bewerkt:
nee zo'n klant is lekker.
hier op het forum roepen dat hij is opgelicht door de dealer terwijl er niets aan de hand is.
de dealer heeft eerst het meest logische gedaan, namelijk ontluchten.
zou ik ook doen, ook als de klant zegt dat hij dat zelf al heeft gedaan.
de dealer had misschien wel wat beter moeten testen of de koppeling ook na enige tijd op druk bleef, maar dat is iets heel anders als oplichten.

maar goed, als er nergens lekkage te zien is dan zul je vast een inwendige lekkage hebben aan de hoofdcilinder op het stuur.
dus even reviseren.
en waarom heb je het rubber wat gescheurd was niet vervangen, zoals ik in je andere topic las.


Mee eens.

Maar druk opbouwen in het hydr. systeem ??

Kan haast niet. Dat kan alleen maar als de terugvloeii opening vertopt zit.
Dus dat wordt de rempomp reviceren. en het systeem soelen.
 
Maar een vervuilde afdichting betekent toch lekkage van rem/koppelingsvloeistof?
Ben hier wel nieuwsgierig naar want ik heb een vergelijkbaar probleem met de koppeling van m'n Magna.
Na circa 2,8 mile functioneert daar de koppeling ook niet meer en is het schakelen onmogelijk.
Slave is dus schoon en lekt niet.
Ook ontluchten levert geen luchtbellen op.
Rara hoe kan dat...
 
Dan heb je een probleem zitten bij "gereviseerde" koppelingsresorvoir, maar zit er vuil aan de nieuwe zuiger die erin geplaatst is.

Of wanneer je op de motor zit, zit aan de rechterzijde van je blok (andere zijde dan waar je koppelingsplaten zitten) nog een koppelingszuiger, en zit daar een lek.

Ervan uitgaande je koppelingskabel wel vervangen is, dat je wel met staalflex rijdt.
 
Nee hoor, volgens de Dutchy schijnt er een apart topic voor Magna's te zijn.
Ben het alleen nog niet tegengekomen.
Het VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R is volgens hem meer voor de 750 en 1000F.
De topictitel zegt het zelf al, VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R, dus ook magna's. Dat er daar meer over de f modellen geluld gediscussieerd wordt is een ander verhaal ;) maar wat techniek betreft is de info daar ook zeer geschikt. (ik zit op beide topics) Het magna-topic vind je onder (hoe kan het ook anders) Choppers,Cruisers en Customs.
 
De topictitel zegt het zelf al, VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R, dus ook magna's. Dat er daar meer over de f modellen geluld gediscussieerd wordt is een ander verhaal ;) maar wat techniek betreft is de info daar ook zeer geschikt. (ik zit op beide topics) Het magna-topic vind je onder (hoe kan het ook anders) Choppers,Cruisers en Customs.

Je bedoelt "Wie rijden er allemaal Honda Magna"?
Handelt inderdaad over de Magna maar dan voornamelijk over de Super Magna en de recentere Magna.
Vragen over bijvoorbeeld een '84-er Magna worden genegeerd.
Dat zelfde is ook van toepassing in het VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R omdat, zoals Dutchy al eens schreef, dat de Magna een eigen topic heeft en dat men daar dus een mogelijk antwoord kan vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan