Koppeling verliest druk

Myintruder

Rookie
30 jun 2011
18
0
vlissingen
Een suzuki intruder uit 1986 en deze verliest druk na het rijden van zo'n 15 minuten.
De koppelingshendel heeft dan helemaal geen weerstand meer en ik krijg m niet meer in z'n versnelling.

Hij is volledig ontlucht door de dealer die van mening is dat het probleem nu opgelost moet zijn. Naast het feit dat hij me opgelicht heeft door zoonder overleg vanalles te vervangen. Blijft het probleem zich voor doen.
Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn????
 
we zullen de slave cilinder er eens afhalen om te kijken of hij vuil is
zijn er manieren om te zien of deze kapot is

verder iedereen bedankt voor het meedenken

enne succes met je honda

(wordt waarschijnlijk vervolgd)
 
Echt stuk gaat dat spul meestal niet
Meestal is het gewoon vuil wat tussen de afdiching en de zuiger zit en daar kan dan lucht naar binnen worden getrokken (omdat anders dan bij remmen de zuiger een stuk naar binnen wordt gedrukt door het veren paket van de koppeling)

En dit zelfde is er met die andere Honda aan de hand (na een kartier zijn de luchtbellen door het compensatie gaatje heen in het reservoir beland)
Maar er zat wel lucht in anders werkte de koppeling wel gewoon
 
Echt stuk gaat dat spul meestal niet
Meestal is het gewoon vuil wat tussen de afdiching en de zuiger zit en daar kan dan lucht naar binnen worden getrokken (omdat anders dan bij remmen de zuiger een stuk naar binnen wordt gedrukt door het veren paket van de koppeling)

En dit zelfde is er met die andere Honda aan de hand (na een kartier zijn de luchtbellen door het compensatie gaatje heen in het reservoir beland)
Maar er zat wel lucht in anders werkte de koppeling wel gewoon


dan zou het na een tijde snelweg toch vanzelf weer overgaan ?
dan gebruik je de koppeling immers niet meer, of is dit al getest ?
 
Probeer bij het onluchten de motor eens schuin te houden , eigenlijk alle mogelijke kanten op bewegen .
Dit heeft bij mij ook geholpen na veel gesleutel.
Op 1 of andere manier bleef er toch nog lucht in een hoekje hangen , en met het schuin houden kreeg ik het er wel uit.

En nog even proberen vanuit onder naar boven te vullen .



Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal

Ik heb nu de slave cilinder eruit en moet de buitenste ring eraf halen
Volgens mij hoort een afdicht rubber te zitten maar die is weggevreten.
Ik vrees toch dat ik ook de slave cilinder uit elkaar moet halen.
Ik heb een staal flex leiding en ga er niet vanuit dat daar een gaatje inzit, voor de zekerheid ff nagelopen maar ik kan nergens een lekje ontdekken.

het zou ook nog kunnen dat de hoofdcilinder er niet goed ingeplaatst is of deze niet goed schoongemaakt is toch?????????????????????????
 
Eveneens is snelweg rijden ook al gedaan, het probleem is dan dat deze( waarschijnlijk door de warmte) niet meer schakelt, ik kan met m'n pink de koppelingshendel intrekken maar niet schakelen. Hij zit dan echt vast vast.

Pff ik word hier echt vreselijk moe van, nog ff dan rij ik m naar de sloop ofzo
 
Beste allemaal

Ik heb nu de slave cilinder eruit en moet de buitenste ring eraf halen
Volgens mij hoort een afdicht rubber te zitten maar die is weggevreten.
Ik vrees toch dat ik ook de slave cilinder uit elkaar moet halen.
Ik heb een staal flex leiding en ga er niet vanuit dat daar een gaatje inzit, voor de zekerheid ff nagelopen maar ik kan nergens een lekje ontdekken.

het zou ook nog kunnen dat de hoofdcilinder er niet goed ingeplaatst is of deze niet goed schoongemaakt is toch?????????????????????????

maak eens wat foto's ?
 
M'n Magna heeft het probleem ook nog steeds.
Gisteravond nog eens geprobeerd maar na circa 2,5 mijl voel je de koppelingsdruk wegvallen en kun je niet meer schakelen.
Een paar keer pompen met de hendel levert weer even druk op maar ongeveer 10 seconden later is de druk weer weg.
Weer thuis gekomen maar weer eens ontlucht maar geen enkele luchtbel.
Slave is kurkdroog en schoon.
Zal komende week bij Roukama maar een revisieset voor zowel de master als de slave bestellen.
 
Laatst bewerkt:
controleer of je druklager heel is!

Als die kapot is gaat de as draaien, waardoor de slave zuiger gaat draaien en er lucht in kan.

De as moet vrij en soepel draaien.
 
Heb vanmorgen de slave verwijderd.
Dat was dus schrikken.

Foto-BR7YAV78.jpg


Foto-JRNOCMUT.jpg


Foto-TODUYRBN.jpg


Foto-8VS37IJI.jpg
 
Nou dan weet je het probleem. ff netjes maken en nieuwe keering in de slave cilinder. Wedden dat het weer goed werkt.

oh ja. keer die as ook ff. meestal is die aan beide kanten gelijk en slijt in bij de keering en dus wat olie lekkage. vervang ook die kering in het blok die is ook erg raar
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit bij je honda,
hmmmmmmmmm maar die van mij is kurk droog, ziet er niet uit alsof deze lekt
ik zal morgen eens wat fo'to's maken voor jullie beeldvroming.

Ik hoop dat je honda het weer doet, en natuurlijk mijn suzuki ook binnen een paar dagen
 
het vreemde is mijn slave is gewoon droog, aan de buitenste ring is er niks te vinden
geen vreemde dingen dan althans.
toch maar ff de slave uit elkaar halen.

Gixxer-harry
ik kan zonder koppeling schakelen mits de motor dit toe staat en dat doet deze niet op het moment dat de motor warm wordt dan gaat dat niet meer.
ook niet met de koppeling, die dan geen weerstand meer biedt
 
Terug
Bovenaan Onderaan