BMW Freak1963
Rookie
- 27 dec 2020
- 3
- 5
Dit is een onderwerp speciaal als je een BMW R1100 S hebt van voor het jaar 2000 ABS is namelijk anders.
ik heb de afgelopen tijd bezig gehouden met vervangen van een oliekering en een complete koppeling van een R1100S dat is iets anders dan van een,
R1100RS of R1100RT je moet namelijk iets meer los maken voornamelijk het Sub en Achter Frame ABS unit met ECU Framepje voor de Accu ABS unit,
en ECU en dan is het in grote lijnen het zelfde als met een RS of RT het duurt ongeveer net zolang maar ja je hebt een hobby of niet.
ik was eigenlijk van plan om alleen de Oliekering van de ingaande versnellingsbak as te vervangen om dat ik wat olie bij moest vullen en voor een, versnellingsbak is dat wat raar normaal verbruikt dat nagenoeg niets.
Na een inspectie via de Ruimte die ontstaat als je de Startmotor demonteert zag ik dat aan de Versnellingsbak zijde vet was geslagen en dat was niet,
van de laatste tijd dus helaas de versnellingsbak moest eraf.
Nadat ik de versnellingsbak had gedemonteerd(dat doe je niet 123) en ook de Krukaskering zijde had geïnspecteerd(gelukkig geen lekkage)zag ik dat,
de koppelingsplaat er toch wel vreemd uit zag hij zag er erg rauw uit na demontage zag de drukplaat en behuizing er blauw verkleurt uit het,
frictie materiaal van de Koppelingsplaat was echt verbrand hoewel de dikte nog redelijk was.
De geschiedenis van mijn motor is dat het om een geïmporteerde Duitse Motor ging hij heeft wel een onderhouds historie maar er is flink mee geragd,
helaas.
tja het is een sportour Fiets met nadruk op tour ik denk dat de vorige eigenaar meer dacht aan Sport maar goed hij loopt weer goed.
ik heb nog een bijlage met een Word document erbij gevoegd daar staat mijn project nog beschreven met foto's en een verwijzing naar een Download voor een originele,
Repair manual van BMW R1100S Succes voor degene die dit zien zitten en de Groeten van Peter.
ik heb de afgelopen tijd bezig gehouden met vervangen van een oliekering en een complete koppeling van een R1100S dat is iets anders dan van een,
R1100RS of R1100RT je moet namelijk iets meer los maken voornamelijk het Sub en Achter Frame ABS unit met ECU Framepje voor de Accu ABS unit,
en ECU en dan is het in grote lijnen het zelfde als met een RS of RT het duurt ongeveer net zolang maar ja je hebt een hobby of niet.
ik was eigenlijk van plan om alleen de Oliekering van de ingaande versnellingsbak as te vervangen om dat ik wat olie bij moest vullen en voor een, versnellingsbak is dat wat raar normaal verbruikt dat nagenoeg niets.
Na een inspectie via de Ruimte die ontstaat als je de Startmotor demonteert zag ik dat aan de Versnellingsbak zijde vet was geslagen en dat was niet,
van de laatste tijd dus helaas de versnellingsbak moest eraf.
Nadat ik de versnellingsbak had gedemonteerd(dat doe je niet 123) en ook de Krukaskering zijde had geïnspecteerd(gelukkig geen lekkage)zag ik dat,
de koppelingsplaat er toch wel vreemd uit zag hij zag er erg rauw uit na demontage zag de drukplaat en behuizing er blauw verkleurt uit het,
frictie materiaal van de Koppelingsplaat was echt verbrand hoewel de dikte nog redelijk was.
De geschiedenis van mijn motor is dat het om een geïmporteerde Duitse Motor ging hij heeft wel een onderhouds historie maar er is flink mee geragd,
helaas.
tja het is een sportour Fiets met nadruk op tour ik denk dat de vorige eigenaar meer dacht aan Sport maar goed hij loopt weer goed.
ik heb nog een bijlage met een Word document erbij gevoegd daar staat mijn project nog beschreven met foto's en een verwijzing naar een Download voor een originele,
Repair manual van BMW R1100S Succes voor degene die dit zien zitten en de Groeten van Peter.