Koppeling vervangen

19 mei 2018
4
0
Beste lezers,

Onlangs heb ik mijn koppelingsplaten inclusief drukveren en stalenplaten vervangen van mijn Honda CBR 600rr uit 2003.

Het volgende doet zich voor.

Motor schakelt prima van zn 1 naar 6 en terug. Met normaal optrekken geen problemen.


Als ik wat sportiever optrek dan gaat de motor er boven de 9000 toeren als een gek vandoor de toerenteller schiet dan snel tot -4000 toeren en pakt dan bij een bepaalde snelheid gewoon de toeren weer op.

Dit gebeurd in elke versnelling?

De volgende zaken zijn tergelijk vervangen

Koppelingsplaten platen en druk veren
Ketting tandwielen
Koppelings kabel/ hendel afgesteld

Verder op motormangement gebied zit er een dynmojet geïnstalleerd deze zat voor de vervanging ook al in de motor.

Iemand enig idee wat er eventueel niet juist is gegaan
 
Goedemiddag,

Heb putoline olie gekocht bij ten Kate.

Wat bedoel u met vrije slag? Koppelingkabel staat normaal strak geen doodpunt.

Groet
De koppelingskabel behoort los te staan.
Als hij strak staat (onder spanning) dan ontneemt hij de druk op de koppelingsplaten waardoor de koppeling kan gaan slippen.
vniiw0.jpg
 
Goedemiddag,

Heb putoline olie gekocht bij ten Kate.

Wat bedoel u met vrije slag? Koppelingkabel staat normaal strak geen doodpunt.

Groet

Vrije slag is het aantal mm dat je de hendel vrij kan bewegen zonder dat de kabel spant beweegt.

Ook te zien op de tekening van Raymond W.
afbeelding B.

Nieuwe koppelings-platen zijn dikker dan versleten platen dus ga er maar vanuit dat je de vrijeslag opnieuw moet afstellen.

Stel je kabel is losser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan