Koppeling vervangen

Charll00

Rookie
13 aug 2020
6
4
Hallo ,

Ik heb gister mijn koppeling's platen + schijven vervangen van mijn Er6n uit 2016 (kawasaki)
Nu heb ik het probleem dat ik alles heb gemonteerd , en de koppelings kabel wel een stuk langer lijkt...
In de hevel heeft die een vrije slag van bijna 1 cm , en bij de hendel kan ik ook niks meer stellen.
Ik kan wel de koppeling inknijpen en in de vrij / versnellingen zetten , maar het aangrijppunt is bijna volledig in.
Dus daar bedoel ik mee dat : de hendel heel veel speling heeft , en de koppeling pas werkt als die helemaal tot het handvat is ingeknepen.

Er zit 10w 40 full syn olie in .

Groet ,

Charll
 
Heb je de release as (13102) wel goed achter de push rod (13116) gehaakt? (Push rod is een beetje verwarrend, het is eigenlijk een pull rod.) En zit het lager 92045 er nog wel in?

kawasaki-er650egf-er6n-2016-europe-middle-east-africa-clutch_big3IMG01210099_1a0c.gif
 
Laatst bewerkt:
Heb je de release as (13102) wel goed achter de push rod (13116) gehaakt? (Push rod is een beetje verwarrend, het is eigenlijk een pull rod.) En zit het lager 92045 er nog wel in?

kawasaki-er650egf-er6n-2016-europe-middle-east-africa-clutch_big3IMG01210099_1a0c.gif
Het lager 92045 zit nog erin , en de en de release as 13102 kan als het goed is maar op 1 manier erin ...
Dus ik hoop dat je misschien nog een ander idee hebt ?
 
IK heb hetzelfde gehad met mijn diversion je moet goed opletten met het deksel er op doen en het palletje boven op je deksel deze moeten precies goed vallen, zoals het eerder zat, het is even puzzelen. Ik heb ook een filmpje gezien van iemand op youtube die later die pal er in liet zakken, maar toen ik het probeerde draaide de "paddestoel"en kan ik weer opnieuw beginnen.
 
Update : blijkt dat het temaken heeft gehad met aanschaf verstelbare koppelings hendels door vorige eigenaar ..
Heb nu via het blok de kabel gesteld , en heb nu veel weerstand op de hendel alleen de vrije slag is nu te min ....
 
haal het deksel er maar weer af en controleer je herstelling.

Waarom heb je eigenlijk de koppeling vervangen? Dat is nu eens iets wat nog nooit is versleten op mijn motoren, zelfs niet op mijn enduro die toch een stuk zwaarder afziet dan een gewone baanmotor.
 
haal het deksel er maar weer af en controleer je herstelling.

Waarom heb je eigenlijk de koppeling vervangen? Dat is nu eens iets wat nog nooit is versleten op mijn motoren, zelfs niet op mijn enduro die toch een stuk zwaarder afziet dan een gewone baanmotor.
Koppeling is vervangen omdat die doorslipte ,
Motor is pas gekocht dus vorige eigenaren konden misschien niet goed met de koppeling overweg ?
Platen zagen helemaal blauw.
 
Update : blijkt dat het temaken heeft gehad met aanschaf verstelbare koppelings hendels door vorige eigenaar ..
Heb nu via het blok de kabel gesteld , en heb nu veel weerstand op de hendel alleen de vrije slag is nu te min ....
Zette de vorige eigenaar er een OEM verstelbare hendel op of Aliexpress ellende waardoor de koppeling verbrand is?
In het tweede geval wellicht even de juiste hendel(s) plaatsen om zeker te zijn dat het daar niet verkeerd kan gaan (/gegaan is).
 
Zette de vorige eigenaar er een OEM verstelbare hendel op of Aliexpress ellende waardoor de koppeling verbrand is?
In het tweede geval wellicht even de juiste hendel(s) plaatsen om zeker te zijn dat het daar niet verkeerd kan gaan (/gegaan is).
Als de koppeling(skabel-speling) goed afgesteld, maakt het volgens mij niet uit al zou de hendel van papier-maché gemaakt zijn. Het zal misschien slecht ontkoppelen, maar niet slippen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan