[Koppeling]Vrije slag zit soms vast

Peertje

Die hard MF'er
4 sep 2002
365
0
Hoeven
Hallo, soms als ik rijd zit het stukje vrije slag van de koppeling vast of iig stroef. Ik moet hem daar dan eerst doorheen trekken zeg maar... best irritant. Als de motor stilstaat is het niet, alleen als ik rijd soms.

Heb nu gemerkt dat het vooral is als ik (stevig) acceleer in een hogere versnelling. Als je het gas dan weer los laat is de vrije speling ook weer terug... :?

Gaat dus niet om de kabel zelf volgens mij mij maar echt puur om het stukje vrije slag dat je hebt, daar wordt de kabel toch niet mee gespannen of wel?

Iemand ervaring hier mee of tips? :) Is trouwens met een Cat uit 2001 met nu 28000km.
 
.... :?....optie kabelsmeren......?

"k zou zeggen,.....demonteer ff je kabel.....
dan bekijk je ff of het stuur-hendel netjes beweegt (vrij)...en dan ga je de kabel nazien op een evt. kapot draadje...( één van de vele..) én kun je meteen 'voelen' of je kabel vrij heen en weer kan bewegen in de mantel......
 
Ingesleten koppelings korf/naaf/vingers ??

De kanten zijn normaal dus glad, nu ingesleten door de koppelingsplaten.

fingers.jpg


Ook hier :

Tip4.jpg
 
Trouwens, de kabel zelf (met koppelen) gaat wel gewoon licht en soepel, dus de kabel is goed gesmeerd lijkt mij. Net Motoport gebeld en kan zaterdag even langskomen, dan rijden hun een stukje. Ben benieuwd :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan