Koppeling vs 700 grijpt niet aan

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
Ik rij vandaag van R'dam naar A'dam (is al geen goed gegin O-) )lekker ong. 100km/u tot ik wilde terugschakelen, niets! Mijn koppeling hendel voelt slap (geen weerstand) en ik kan dus ook niet ontkoppelen.
Gisteren was alles nog in orde!
Graag tips, ik wil vandaag ook wel weer terug naar R'dam en niet met de trein B|
bedankt!
 
Als je geen lekkage aan de buitenkant van je hydraulische bediening van je koppeling ziet, dan heb je bijna zeker een lekke afdichting van de zuiger onder op je blok. (is een vaak voorkomend probleem, en simpel te vervangen)
 
Als je geen lekkage aan de buitenkant van je hydraulische bediening van je koppeling ziet, dan heb je bijna zeker een lekke afdichting van de zuiger onder op je blok. (is een vaak voorkomend probleem, en simpel te vervangen)
Ik heb inderdaad geen lekkage aan de buitenkant, dus zal wel de afdichting zijn van de zuiger. Hoe simpel is dit te vervangen? ergens een how-to?
THX voord einfo!
 
Ik heb inderdaad geen lekkage aan de buitenkant, dus zal wel de afdichting zijn van de zuiger. Hoe simpel is dit te vervangen? ergens een how-to?
THX voord einfo!

Supersimpel, cylinder even van je blok losscchroeven, zuiger er uit duwen door een paar keer te pompen, oude afdichting van de zuiger af wippen, alles goed schoonmaken, een nieuwe afdichting om de zuiger plaatsen, monteren, nieuwe remvloeistof in je systeem en heel goed ontluchten. (kosten 2 tientjes, en een half uur werk)
 
Supersimpel, cylinder even van je blok losscchroeven, zuiger er uit duwen door een paar keer te pompen, oude afdichting van de zuiger af wippen, alles goed schoonmaken, een nieuwe afdichting om de zuiger plaatsen, monteren, nieuwe remvloeistof in je systeem en heel goed ontluchten. (kosten 2 tientjes, en een half uur werk)
even cylinder van je blok schoeven :o :o kijk daar word ik dus al een beetje eng van
(pjp is niet zo dapper)maar ik neem aan dat als ik dit laat doen dat dat niet erg in de papieren gaat lopen?
 
even cylinder van je blok schoeven :o :o kijk daar word ik dus al een beetje eng van
(pjp is niet zo dapper)maar ik neem aan dat als ik dit laat doen dat dat niet erg in de papieren gaat lopen?

Met cylinder bedoel ik de drukcylinder van je hydraulische koppeling.........3 boutjes losdraaien is echt niet zo moeilijk.
Kijk maar even naar dit plaatje:
full
 
Dan heb je gewoon lucht in de koppeling zitten
Even ontluchten.
Nippel zit op het het bij de "ingang koppeling" bij de voeten van de cylinders
Intruders zijn daar gevoelig voor, de verbinding bij het blok laat vrij snel lucht door
 
Dan heb je gewoon lucht in de koppeling zitten
Even ontluchten.
Nippel zit op het het bij de "ingang koppeling" bij de voeten van de cylinders
Intruders zijn daar gevoelig voor, de verbinding bij het blok laat vrij snel lucht door
Is dat gewoon een kwestie van nippel open en pompen met mijn koppelingshendel?
of heb ik daar nog wat meer voor nodig? Zou het graag zelf proberen, ben nog niet zo technisch maar vind het wel erg leuk om te leren :Y
 
Er komt niet zomaar "gewoon" lucht in je koppelingsbediening, dat heeft een reden.
Ontluchten gaat op dezelfde manier als remmen ontluchten, dat is wel te vinden als je hier even zoekt.
Over het algemeen is het wel iets lastiger doordat de leiding van je koppeling in allerlei rare bochten ligt.
Maar zoek eerst even naar de oorzaak van de lucht in je systeem. :Y
 
Er komt niet zomaar "gewoon" lucht in je koppelingsbediening, dat heeft een reden.
Ontluchten gaat op dezelfde manier als remmen ontluchten, dat is wel te vinden als je hier even zoekt.
Over het algemeen is het wel iets lastiger doordat de leiding van je koppeling in allerlei rare bochten ligt.
Maar zoek eerst even naar de oorzaak van de lucht in je systeem. :Y
En dat is waarschijnlijk de zuiger bij het motorblok, toch?
Ik ga wel op zoek! bedankt voor alle hulp! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan