koppeling werkt niet??

lexipexi

Rookie
7 dec 2006
21
0
Zoetermeer
hallo


mijn koppelingshendel werkt niet
nou heb ik mijn olie bijgevuld met koppelingsvloeistof maar werkt ie nog steeds niet
nou moet ik em ook ontluchten ckr??
ik heb een ducati 600ssc maar waar zit dan die ontluchtingsnippel of iets waarmee ik em kan ontluchten??

gr alex
 
hallo


mijn koppelingshendel werkt niet
nou heb ik mijn olie bijgevuld met koppelingsvloeistof maar werkt ie nog steeds niet
nou moet ik em ook ontluchten ckr??
ik heb een ducati 600ssc maar waar zit dan die ontluchtingsnippel of iets waarmee ik em kan ontluchten??

gr alex

Als je niet weet hoe dit werkt kun je beter naar iemand gaan die er verstand van heeft. Blijf ook maar van je remmen af!
Ontluchten en bijvullen is makkelijk maar je moet wel even weten hoe het moet, zeker bij de remmen belangrijk.
 
Ok, koppeling inknijpen, nippel los en weer vast, koppeling op laten komen, weer inknijpen, nippel weer los en vast ... net zo lang totdat je weer druk hebt en er geen luchtbellen meer uit de hydraulische vloeistof komt. Als je ineens geen druk meer had, lijkt het mij dat je ergens een lek hebt. Wss bij de slave cilinder, anders had je het wel gezien.
 
Ok, koppeling inknijpen, nippel los en weer vast, koppeling op laten komen, weer inknijpen, nippel weer los en vast ... net zo lang totdat je weer druk hebt en er geen luchtbellen meer uit de hydraulische vloeistof komt. Als je ineens geen druk meer had, lijkt het mij dat je ergens een lek hebt. Wss bij de slave cilinder, anders had je het wel gezien.
Klopt.

Maar het is op zijn minst raadzaam om een vriend erbij te pakken die verstand van zaken heeft, over het feit dat die hydraulische vloeistof (wss. remvloeistof?) kan werken als verfafbijt enzo.

Ik ben btw ook zo (rem ontluchten met z'n tweën) begonnen hoor, nu trek ik met een glimlach een zeszuiger overstaande remklauw uit elkaar ter revisie. Kwestie van ergens beginnen inderdaad...

hoe is dat drukverlies inderdaad eigenlijk zo gekomen?
 
Laatst bewerkt:
verkeerde koppelings hendel van een ander model op maat probere te make maar speling er tusse en tog eigewijs zijn om niet op de originele te w8e en gewoon gaan rije haha
maar inmiddels is de originele ook binne dus moet geen probleem meer oplevere;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan