koppeling yamaha yz450f 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

yamaha450

Rookie
25 jul 2015
16
0
Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn koppeling van van crossmoto ( yamaha yz450f 2009 ). Wanneer ik mijn moto start en hem in versnelling zet voel je onmiddelijk dat zijn ambriage maar voor de helft neemt. Ik heb de ambriage aangespannen maar nog altijd geen verbetering. Want ik zo vreemd vind is wanneer ik mijn ambriage in druk aan mijn stuur is duidelijk te zien dat deze aan de blok ook in gedrukt wordt dus denk ik dat er iets mis is met mijn koppeling in mijn motorblok zelf. Deze heb ik open gedaan en gekeken of de koppelingsplaten nog goed waren, maar deze waren allemaan nog goed. Nu wat mij wel opviel was dat wanneer ik de koppeling induw alleen de eerste koppelkngsplaat ( 8 koppelingdplaten ) naar voor gaat. Zou dit het probleem kunnen zijn? 

Alvast bedankt

Mvg jari
 
Aan olie tekort en kwaliteit zou het niet kunnen liggen denk ik toch ( ik doe er 10w40 4takt op ) maar wat ik wel gemerkt heb is dat de koppelingsplaten al wat in het koppelingshuis hebben gekarteld. Zou het hierdoor misschien komen dat alleen de eerste koppelingsplaat beweegt en de andere 7 niet ( of is dit normaal dat juist de eerste koppelingsplaat naar voor beweegt wanneer ik de koppeling induw )
 
Kartels in je koppelingshuis is doorgaans funest voor je "ambriage"............. :+

Ik heb echt geen idee wat dat betekent, maar:
Een ingesleten koppelingshuis kan wel voor een slippende koppeling zorgen. En het komt idd vaker voor bij de Yz/Wr'en. Je kan de kartels nog een x gelijkmatig met de vijl weg vijlen. Maar dat is meestal geen langdurige oplossing, maar het kan je wel de bevestiging geven dat dat het probleem is. Voordat je een duur nieuw koppelingshuis koopt. 8-)
 
Kartels in je koppelingshuis is doorgaans funest voor je "ambriage"............. :+

Ik heb echt geen idee wat dat betekent, maar:
Een ingesleten koppelingshuis kan wel voor een slippende koppeling zorgen. En het komt idd vaker voor bij de Yz/Wr'en. Je kan de kartels nog een x gelijkmatig met de vijl weg vijlen. Maar dat is meestal geen langdurige oplossing, maar het kan je wel de bevestiging geven dat dat het probleem is. Voordat je een duur nieuw koppelingshuis koopt. 8-)

guus, volgens mij bedoeld hij/haar dat de koppeling niet ontkoppeld.
 
oké! eerst en vooral al bedankt voor jullie hulp!
juist nog een klein vraagje: is het dan normaal dat juist de eerste koppelingsplaat naar voor beweegt wanneer ik de koppeling induw of zouden alle koppelingsplaten ( 8 stuks ) te samen naar voren moeten bewegen?
 
full


Als het er zo uitziet moet je de korf echt vervangen
 
Je drukt met je koppelingshendel de platen niet los van elkaar maar je trekt de veer bij elkaar zodat ze niet tegen elkaar worden gedrukt.
Dat wil niet zeggen dat ze los van elkaar komen liggen.
Hoe vaak vervang je je olie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan