Koppeling

Ralfonso

Die hard MF'er
3 jan 2002
529
0
Gouda
ff 1 vraagje, als je langere tijd voor het stoplicht staat, zet je je fiets dan in z'n vrij of hou je de kop. vast en waarom?
 
kopp los, krijg je alleen maar lamme klauw van, tenzij er andere motorrijders naast staan natuurlijk :)
 
Heb gehoord dat in z'n vrij niet zo goed is voor korte tijd en dan weer in z'n 1, wou ff kijken of da waaris...
 
ik doe het zo:

zin om te sporten in z'n 1 en kopp in

Geen zin om te sporten in z'n vrij bij groen in z'n 2 en dan rustig wegrijden
 
Wanneer het licht net op rood is gegaan, in de vrij. :)

stupid.gif
 
Meestal koppeling inhouden, wil toch altijd als eerste weg zijn, want ik sta meestal tussen 2 auto's in. En hier in Tilburg denken de meesten nog steeds dat ze sneller zijn dan een motor :? :? :?

En als ik hem in zijn vrij zet, hoor je z'n kut rammel geluid!!
Heb gehoord dat dit een kwaal is van een CBR600F, klopt dit of niet? (hij is uit 1993)
 
Als ik tussen de auto´s in vooraan sta dan hou ik mn koppeling in en anders altijd in zn vrij....krijg er zon lamme hand van anders *D
 
Koppeling inhouden betekent een belasting voor de baklager (bij auto's is dit een echt probleem). Daar begint de lager na een tijdje te zingen en moet ie vervangen worden. Nu is het systeem van een auto totaal anders dan bij een motor, maar ook hier zit een lager die drukt op je koppeling-stift.

Ik heb nog niet meegemaakt dat deze lager bij een motorfiets herrie begint te maken, maar zekerheidshalve zet ik hem meestal in z'n vrij. Wel hand aan de koppeling, want springt ie op groen, dan is het snel koppeling in, klak en wheelie :P
 
Meestal houd ik de koppeling in. Ben bang dat ik als ik een Duc heb de koppeling maar al te graag los laat :P
 
mij ist het meestal koppeling inhouden
want als ik dan hem in zijn neutraal wil leggen heb ik een raar kwaaltje
ik tik hem naar beneden en denk ik dat hij in z'n vrij staat maar is niet zo
koppeling los --val stil--GROEN-auto's neutraal vinden -beetje voorruit bollen 1-wheelie-2wheelie-3wheelie-tot het volgend rood licht :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan