Koppeling

janmotor

Rookie
21 jul 2010
21
0
IJmuiden
Mijn Yamaha diversion xj 900 s uit 1997 heeft een servicebeurt gehad en een nieuwe voorband waardoor het stuurgedrag aanzienlijk is verbeterd. Nu wilde ik na 5 weken weer eens een ritje maken maar de koppeling gaf problemen.
Motor liep meteen maar zodra ik hem in zijn één zette schoot ie naar voren en sloeg de motor af.
Koppeling veel strakker gezet en uiteindelijk kon ik in zijn één met ingetrokken koppelingshandel de motor naar voren rijden. Betekend dit dat de koppelingsplaten versleten zijn?
 
Mijn Yamaha diversion xj 900 s uit 1997 heeft een servicebeurt gehad en een nieuwe voorband waardoor het stuurgedrag aanzienlijk is verbeterd. Nu wilde ik na 5 weken weer eens een ritje maken maar de koppeling gaf problemen.
Motor liep meteen maar zodra ik hem in zijn één zette schoot ie naar voren en sloeg de motor af.
Koppeling veel strakker gezet en uiteindelijk kon ik in zijn één met ingetrokken koppelingshandel de motor naar voren rijden. Betekend dit dat de koppelingsplaten versleten zijn?


Heb het ook wel eens met de Virago na lange stilstand, laat hem eerst een paar minuten warmdraaien.
 
bij lange stilstand en plakkende platen altijd ff in klein duwtje vooruit en dan pas in den 1 zetten. Werkte bij mij goed. De boel zit nu los zoals dat heet.
 
En zet die koppelingskabel weer even terug naar de juiste stand zodat je dadelijk niet een nieuw topic moet gaan openen omdat je koppeling naar de gallemiezen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan