Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat denk je zelf?Hallo
Als ik mijn koppeling inknijp en dan het gas open ( revven ) dan ineens schiet de motor naar voren terwijl ik de koppeling ingeknepen heb. Iemand een idee wat dit kan zijn? Koppelingsplaten misschien vervangen?
Thanks alvast.
Geen idee. Anders vraag ik het nietWat denk je zelf?
Het gaat hier om een cb1000r met koppelings vloeistofWat iedereen bedoelt is: wat voor motor praten we hier over.....
En de motor heb ik nu ruim 1 jaar. Koppelings vloeistof ziet er nog goed uit. Ik heb dit een paar maanden geleden ook al eens gehad.Het gaat hier om een cb1000r met koppelings vloeistof
En de motor heb ik nu ruim 1 jaar. Koppelings vloeistof ziet er nog goed uit. Ik heb dit een paar maanden geleden ook al eens gehad.
En wat is er toen aan gedaan, zodat het weer werkte zoals bedoelt? Dat zou ik dan weer doen.Ik heb dit een paar maanden geleden ook al eens gehad.
Maakt natuurlijk geen bal uit of ie 10k of 100k heeft gelopen.Als je daar nou mee begonnen was....Bouwjaar? 10.000 of 100.000 km op de klok?
Koppelings vloeistof....
Bijna alle Honda's hebben een natte koppeling, en maar een deel hebben een hydraulisch bediende....
Begin met kijken of er genoeg, en schone, vloeistof in het reservoir van je hydraulische koppelingsbediening zit.
Km stand is 33000. En is uit 2009. De vloeistof is nog helder van kleur. Idee om het een keer te vervangen na een jaar?Als je daar nou mee begonnen was....Bouwjaar? 10.000 of 100.000 km op de klok?
Koppelings vloeistof....
Bijna alle Honda's hebben een natte koppeling, en maar een deel hebben een hydraulisch bediende....
Begin met kijken of er genoeg, en schone, vloeistof in het reservoir van je hydraulische koppelingsbediening zit.
Het gebeurde 1 keer dus heb er toen geen aandacht meer aan besteed.En wat is er toen aan gedaan, zodat het weer werkte zoals bedoelt? Dat zou ik dan weer doen.
Die komt wel meteen vrij.Als je de koppelingshendel inknijpt, komt de koppeling dan direct vrij, of moet je hem helemaal tegen het stuur knijpen?
Als een koppeling geen leuk leven heeft trekken de stalen platen weleens krom. Nou heb ik nog nooit gezien dat ze zo krom zijn dat de motor ook echt vooruit schiet als de hendel volledig ingeknepen is, maar voldoende krom dat de bak slecht gaat schakelen zeker wel.Je moet je koppelingsvloeistof vervangen.
Nu hoop ik dat je een kabel hebt en dus net zo veel aan mijn post hebt als ieder ander aan jouw openingspost.
Koppelingsplaten vervangen omdat ze aangrijpen?
Vervangen hydro-olie/ ontluchten kan natuurlijk sowieso nooit kwaad.Km stand is 33000. En is uit 2009. De vloeistof is nog helder van kleur. Idee om het een keer te vervangen na een jaar?
Mijn CBR heeft ook al 3,5 ton gereden, maar voor evt slijtage van de koppeling zelf kan dat wel wat schelen. 10k of 100k.Het 1e wat in me opkwam was hydraulisch of kabel. Da's inmiddels duidelijk!
Maakt natuurlijk geen bal uit of ie 10k of 100k heeft gelopen.
Mijn FZ heeft 2 ton (3 ton?) gelopen met hydro koppeling. Werkt (nog steeds) perfect!!
Die komt wel meteen vrij.
De hydro-bediening werd aangehaald. Niet de koppeling zelf.Mijn CBR heeft ook al 3,5 ton gereden, maar voor evt slijtage van de koppeling zelf kan dat wel wat schelen. 10k of 100k.
Dit was de vraag toch?Koppelingsplaten misschien vervangen?
Hallo
Als ik mijn koppeling inknijp en dan het gas open ( revven ) dan ineens schiet de motor naar voren terwijl ik de koppeling ingeknepen heb. Iemand een idee wat dit kan zijn? Koppelingsplaten misschien vervangen?
Thanks alvast.
Omschrijf dat "revven" eens.Hallo
Als ik mijn koppeling inknijp en dan het gas open ( revven ) dan ineens schiet de motor naar voren terwijl ik de koppeling ingeknepen heb. Iemand een idee wat dit kan zijn? Koppelingsplaten misschien vervangen?
Thanks alvast.