koppeling

Ben dit

MF'er
9 sep 2004
76
0
Hoi!

Ik heb twee weken geleden bij mijn bandietje de kleppen laten stellen en olie + filtertje laten verversen, bij de dealer.

Nu merk ik, als de motor koud is, dat de koppeling slipt. B|
Is dit het begin van het einde van mijn plaatjes, of heeft de dealer er verkeerde olie in gegooid?

Kan ik hier nog even mee rijden, of sloop ik dan het een en ander van de koppeling?

Thnks :}
 
ff terug naar je dealer Als je zeker weet dat hij het vantevoren niet heeft gedaan zal er de verkeerde olie inzitten.

En ander ja ontkom je er niet aan: vervangen........... 8-)
 
Yep, heb gezien bij How to do dat vervangen niet zo moeilijk is (Dankjewel Rage :} ).
Eerst even t een en ander vragen aan de dealer. Vind het namelijk raar dat ie alleen slipt bij koude motor. :?
 
mijn koppeling slipt ook, hij maakt een RommelRommelRommelRommel geluid als ik de koppeling los laat. ook onder het rijden, ik vermoed dat m'n koppelingsplaaten versleten zijn. Wat denken jullie???
 
Hoi!

Ik heb twee weken geleden bij mijn bandietje de kleppen laten stellen en olie + filtertje laten verversen, bij de dealer.

Nu merk ik, als de motor koud is, dat de koppeling slipt. B|
Is dit het begin van het einde van mijn plaatjes, of heeft de dealer er verkeerde olie in gegooid?

Kan ik hier nog even mee rijden, of sloop ik dan het een en ander van de koppeling?

Thnks :}

Kijk eens hoeveel olie je erin hebt?
1 1/2 dl teveel olie geeft dat effect al.
Verkeerde olie kan ook.
Domweg doorijden verbranden je platen + ringen ca 299 euro
 
Is volgens mij geen probleem hoor, een rammelende koppeling, als ie maar niet slipt.
Heb wel eens op een Monster 900 gereden en als ik de koppeling los liet rammelrammelnogeensrammel, maar slippen deed ie niet, hard optrekken wel. })
 
Op tijd nieuwe platen erin is om en de bij de 100 euro, indien het einde platen is, te lang met verrotte platen rijden geeft als resultaat dat je frictieplaten blauw woren en dus ook vervangen moeten worden, kun je dus beter op tijd doen, scheelt je de helft vant geld
 
Ben dit heeft net even in 't glaasje gekeken en kan de conclusie trekken dat de dealer geen zuinige krent is, blok is goed gevult, te goed.

Of misschien heeft de dealer een vooruitziende blik en had alvast wat nieuwe plaatjes voor me ingekocht.
 
Ben dit heeft geen slippende koppeling meer!!!!! })

Ben dit bedankt Hulzie voor deze gouden tip:
Kijk eens hoeveel olie je erin hebt?
1 1/2 dl teveel olie geeft dat effect al.

Thanks! :}

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan