Bono©
MF veteraan
- 28 nov 2004
- 11.885
- 0
Al sinds het begin dat ik m'n GSXR heb doet de koppeling enigzins vreemd.
Bij wegrijden lijkt ie te kleven en loopt nogal zwaar van z'n plek, om vervolgens bij ongeveer 5000tpm in 1 door te schieten en normaal verder te gaan.
Daarnaast is het als ie gewoon uitstaat met een koude motor niet mogelijk om m'n achterwiel te draaien als ie in de versnelling staat. En met de koppeling ingetrokken.
Mijn inziens zou dit wel moeten kunnen, niet superlicht maar wel draaien.
Nu heb ik het allemaal uit elkaar gehad en niet echt iets abnormaals kunnen ontdekken. Wat wel opmerkelijk was is dat als ie in de versnelling staat en met ingetrokken koppeling wel het wiel wil draaien als de platen droog zijn. Dus zonder olie er tussen.
Nadat ik er olie tussen gesmeerd had kleefde die weer als vanouds en was er geen beweging in te krijgen.
Nou heb ik zelf het vermoeden dat het waarschijnlijk kromme platen zijn. Maar een gehele set nieuwe is nogal prijzig dus wou eerst de meningen van wat anderen graag weten.
Bij wegrijden lijkt ie te kleven en loopt nogal zwaar van z'n plek, om vervolgens bij ongeveer 5000tpm in 1 door te schieten en normaal verder te gaan.
Daarnaast is het als ie gewoon uitstaat met een koude motor niet mogelijk om m'n achterwiel te draaien als ie in de versnelling staat. En met de koppeling ingetrokken.
Mijn inziens zou dit wel moeten kunnen, niet superlicht maar wel draaien.
Nu heb ik het allemaal uit elkaar gehad en niet echt iets abnormaals kunnen ontdekken. Wat wel opmerkelijk was is dat als ie in de versnelling staat en met ingetrokken koppeling wel het wiel wil draaien als de platen droog zijn. Dus zonder olie er tussen.
Nadat ik er olie tussen gesmeerd had kleefde die weer als vanouds en was er geen beweging in te krijgen.
Nou heb ik zelf het vermoeden dat het waarschijnlijk kromme platen zijn. Maar een gehele set nieuwe is nogal prijzig dus wou eerst de meningen van wat anderen graag weten.