Koppelings problemen??

FJ600

Rookie
4 apr 2002
6
0
Den haag
Ik heb wat raars met mijn motor. Als ik hem op de middenbok zet en dan koppeling in in z'n 1 dan draait mijn achterwiel mee. Hou ik even de voet rem in en laat hem dan weer los blijft het wiel wel stil staan. Nu laat ik de koppeling los en achterwiel draait normaal. Koppeling in en achterwiel blijft draaien tot dan ik hem weer met de voet rem stil laat staan. en dan blijft hij stil staan.
Ook als je normaal rijd je trekt op naar 7000 rpm en knijpt dan de koppeling in zie je dat het motor toerental niet meteen naar stationiar terug valt maar op 3000 rpm blijft na een paar sec valt hij wel angzaam naar 1000 rpm. Hierdoor kan ik dus ook slecht terug schakelen.
Ik zelf denk dat de koppeling platen blijven plakken. Wat denken jullie dat het kan zijn? en hoe dit eventueel op te lossen?
 
Ik heb wat raars met mijn motor. Als ik hem op de middenbok zet en dan koppeling in in z'n 1 dan draait mijn achterwiel mee. Hou ik even de voet rem in en laat hem dan weer los blijft het wiel wel stil staan. Nu laat ik de koppeling los en achterwiel draait normaal. Koppeling in en achterwiel blijft draaien tot dan ik hem weer met de voet rem stil laat staan. en dan blijft hij stil staan.
Is vrij normaal. Tenminste, dat neem ik aan want mijn motor doet het ook :)
Ook als je normaal rijd je trekt op naar 7000 rpm en knijpt dan de koppeling in zie je dat het motor toerental niet meteen naar stationiar terug valt maar op 3000 rpm blijft na een paar sec valt hij wel angzaam naar 1000 rpm. Hierdoor kan ik dus ook slecht terug schakelen.
Ik zelf denk dat de koppeling platen blijven plakken. Wat denken jullie dat het kan zijn? en hoe dit eventueel op te lossen?
Dat weet ik niet, maar lijkt me ook niet en heel erg probleem, of wel?
 
Ik heb wat raars met mijn motor. Als ik hem op de middenbok zet en dan koppeling in in z'n 1 dan draait mijn achterwiel mee. Hou ik even de voet rem in en laat hem dan weer los blijft het wiel wel stil staan. Nu laat ik de koppeling los en achterwiel draait normaal. Koppeling in en achterwiel blijft draaien tot dan ik hem weer met de voet rem stil laat staan. en dan blijft hij stil staan.

Dit heb ik ook en volgens mij alle motoren

Ook als je normaal rijd je trekt op naar 7000 rpm en knijpt dan de koppeling in zie je dat het motor toerental niet meteen naar stationiar terug valt maar op 3000 rpm blijft na een paar sec valt hij wel angzaam naar 1000 rpm. Hierdoor kan ik dus ook slecht terug schakelen.
Ik zelf denk dat de koppeling platen blijven plakken. Wat denken jullie dat het kan zijn? en hoe dit eventueel op te lossen?

Geen idee :)
 
Even een vraagje aan FJ600.
Wat is het verschil tussen een FJ600 en een XJ600?

FJ
* Amerikaans
* Mijlenteller
* Dimlicht brand continu
* Geen stadslicht
* Afwijkend electrisch schema (ivm dimlicht)

XJ
* Europees
* Kilometerteller
* Verlichting uit te schakelen
* Stadslicht

XJ is via de normale weg in NL terecht gekomen. De FJ is ooit nieuw in NL te koop geweest, omdat de importeur of dealer ooit een partij overjarige FJ's uit de Verenigde Staten heeft laten komen.
 
FJ
* Amerikaans
* Mijlenteller
* Dimlicht brand continu
* Geen stadslicht
* Afwijkend electrisch schema (ivm dimlicht)

XJ
* Europees
* Kilometerteller
* Verlichting uit te schakelen
* Stadslicht

XJ is via de normale weg in NL terecht gekomen. De FJ is ooit nieuw in NL te koop geweest, omdat de importeur of dealer ooit een partij overjarige FJ's uit de Verenigde Staten heeft laten komen.

Mijn FJ heeft anders een gewoone KM/h teller.
plus dat de knipperlichten automatisch uit gaan, en als de jiffy stand uit staat en je zet hem in de versnelling slaat de motor af. Een vriend van me heeft dus een XJ en dit zijn de grote verschillen. verder zijn er nog wat uiterlijke verschillen zoals fj heeft koelribben op de dynamo, andere knipper lichten, Achter knipper lichten zitten meer naar achteren enz,
 
Terug
Bovenaan Onderaan