Koppelings slipt na vervangen van APRILIA RSV mille uit 2000

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo,

Ik weet dat er vele olie topics zijn maar dit is denk ik een vrij specifieke vraag.
Ik heb vorige week zaterdag een aprilia RSV mille gekocht uit 2000.

Deze ben ik nu een grote beurt aan het geven en had vandaag vast de olie en Oliefilter vervangen.
Zowel bij castrol op de site als bij kroonolie en beiden geven aan 15w50 vol synthetisch.
Dus netjes kroonolie besteld, expulsa RR.

Deze erin gedaan en even een rondje ging goed. Vervolgens wat verder gereden en nu begint de koppeling te slippen.
Nu zit er iets teveel olie in maar lijkt me sterk dat dit de oorzaak is???

Mijn vraag nu, wat zijn de opties?
- olie eruit en toch met half Syn. Gaan rijden?
- mogelijk de koppelingsplaten vervangen en deze olie erin laten zitten.

Of moet ik nu inmiddels beiden al vervangen omdat ik de platen gesloopt heb. Heb 2 keer gevoeld dat de koppeling slipte en vervolgens heel rustig naar huis gereden. Slipt alleen bij veel vermogen bij rustig rijden niks aan de hand. Heb nu circa 40 km met deze olie gereden.

Ben benieuwd en hartelijk dank alvast weer.
 
Ik ben inmiddels weer een stapje verder en heb de koppeling toch maar uit elkaar gehaald.

Nu blijkt dat zowel de veren als de frixieplaten onder het minimum zitten en deze dus vervangen moeten worden.

Maar wat ga ik dan nu doen?
De kroon expulsa rr 15w50 olie laten zitten. Of ga ik hiermee ook de nieuwe platen meteen slopen en zal er toch andere olie in moeten?


Toch versleten onderdelen? O-) :X
 
Mijn Caponord heeft hier ook makelijk last van probleem is dan dat de kopelings slave cilinder vuil is. Hier door gaat die niet geheel terug daar door gaat de as die dwars door het blok gaat niet geheel terug,het gevolg slipende kopeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan