Koppelingsdeel van XR600

taktak klopklop blablap toeftoeftoef :-)


vreemde naam voor een koppeling, regel recht vertaald uit het japans :?
 
Op 1 of andere manier voegt hij geen attachments bij B|

Ik bedoel dus dat binnenste gedeelte welke grip heeft op de ijzeren tussen koppelingsplaten. Hiervan is namelijk een draadeind (ja daar waar je je boutjes van de drukveren indraait) afgebroken.
 
Laatst bewerkt:
Je koppelingkorf?

ballardrebuildpart1.jpg


Praat allicht even makkelijker met een plaatje, succes he.
 
Laatst bewerkt:
Koppelingskorf...........pfoe, weet niet wat jullie daaronder verstaan. Ik neem aan dat jullie met de koppelingskorf de buitenkant verstaan? Waarop het tandwiel zit, enz enz. Die moet ik dus NIET hebben. ;)
Dat binnenste vaste gedeelte wat over de koppelingsas geschoven zit en vastzit met die moer.
Anders gezegt: het gedeelte wat niet op de bovenstaande afbeelding te zien is.
misc

 
edit...het binnenhuis dus, waar je metalen platen op aangrijpen..


Als het goed is heb ik die sinds kort over...
 
Laatst bewerkt:
Wat ik meerdere keren heb gedaan (XR600, CR125) is:

Het afgebroken stuk terug erop zetten, en vastzetten door aan de achterkant vd korf er een schroef (M6) in te draaien. De kop van de schroef deels afslijpen, anders raakt 'ie het buitenste deel van het koppelingshuis, en met LockTite vastzetten.
Het was eigenlijk steeds bedoeld als tijdelijke oplossing, maar het werkt perfect en heb er nooit problemen mee gehad (en die CR maakte toeren... ;) ).

Tuurlijk, als je aan een andere korf kan komen, is dat altijd beter als die goed is.

Frank!
 
zei ik ook al ;)


maar ik mocht niet doorvertellen dat het zo was _O- net als jij barry :W

het is mij één keer met de brommer gebeurd, en toen wist ik niet wat de prijzen van dat soort onderdelen waren dus toen flipte ik bigtime omdat ik dacht dat ik het nu echt voor elkaar had.

sindsdien kijk ik altijd of het de moeite waard is om het risico te lopen het te slopen.

ik heb een mooie blokkeersleutel gebouwd... heb er nog elke keer plezier van ;)
 
zei ik ook al ;)


maar ik mocht niet doorvertellen dat het zo was _O- net als jij barry :W

het is mij één keer met de brommer gebeurd, en toen wist ik niet wat de prijzen van dat soort onderdelen waren dus toen flipte ik bigtime omdat ik dacht dat ik het nu echt voor elkaar had.

sindsdien kijk ik altijd of het de moeite waard is om het risico te lopen het te slopen.

ik heb een mooie blokkeersleutel gebouwd... heb er nog elke keer plezier van ;)

OOIT MARTIJNTJE................ALS IK JOU OOIT IN M'N HANDEN KRIJG.......... :(














O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan