koppelingsdeksel Ducati... plant t maar ff hier

Musicmaestro

MF veteraan
20 jul 2007
8.450
0
Ik ben op zoek naar een ander koppelings-deksel, maar er is nogal wat te koop:

Vind het wel belangrijk dat het deksel helemaal rond is; bij voorkeur symmetrisch maar niet noodzakelijk.
Wel belangrijk is dat het aluminium moet zijn, zodat het bij mn blok past. BTW. mijn drukplaat is goudkleurig, die moet er wel zichtbaar blijven :)


Spareshack.com (www.fastweb.co.uk):
01-0210GRY.jpg

mpl%20clutch%20cover.jpg


"onze eigen" Marco Moto:
racingalu_462.jpg

01du07.jpg

rcm01du08gr.jpg

01du06.jpg


TPR-RAcing:
EVR258.jpg

FE465_473.jpg


Ducati Performance:
968534AAA_L.jpg


Duc-ypi:
0030012x_groot.jpg




BTW. Heb ik voor deze modellen een (nieuwe) Gummi-ring nodig?



btw. ik post het maar ff hier, heb ik gelijk een overzicht voor mezelf....


nb. het betreft een Ducati Monster S4r :]
 
ja misschien bij nader inzien meer iets voor algemeen, mijn excuus; heb er eigenlijk niet verder over nagedacht :)
 
@ Paul: succes met je training... petje af hoor als je dat kan en allemaal achter elkaar!

(ben ook ooit sportief geweest, maar ben nu een luie donder!)
 
@ Paul: succes met je training... petje af hoor als je dat kan en allemaal achter elkaar!

(ben ook ooit sportief geweest, maar ben nu een luie donder!)
Pas maar op dan, dat je pk/kg verhouding niet te laag wordt, kost je accelleratie en topsnelheid })


Maar bedankt. Of het uiteindelijk gaat lukken ligt vooral aan hoe snel ik weer volledig kan trainen i.v.m. herstel na m'n knie-operatie afgelopen oktober. Iets met "binnenmeniscus" -O-
 
Zat zelf te kijken naar de eerste foto, dat deksel van Speedy Moto.
Ik vind de overeenkomst met de Y-spaak wielen wel mooi.
D'er is een gozer op MP die die dingen na heeft laten maken en ze verkoopt voor ca 90 euro.

Uiteindelijk heb ik ook nog geen keuze gemaakt en heb (om m'n rode DP-plaat te kunnen zien) de haakse slijper maar in m'n deksel gezet. Ben niet eens ontevreden over het resultaat.
 
Ik heb de mijne dicht, open deksels vind ik helemaal niks......... hoop herrie en funest met regen.....
 
is het met regen een drama ???

ik wil er eigenlijk ook een deksel op hebben , maakt niet hoe of wat
als het maar mooi lijkt

iemand nog een 2e handje liggen ?
 
Koppelings fetisjisme van ducati bezitter geldt niet voor mij.... |(

Ik ben een type van meer functioneel, fabriekswege is hij dicht.....
 
Koppelings fetisjisme van ducati bezitter geldt niet voor mij.... |(

Ik ben een type van meer functioneel, fabriekswege is hij dicht.....
In de SBK rijden ze vrijwel zonder deksel, die zullen ook geen risico nemen denk ik, vind het wel iets extra's hebben t.o.v. andere motoren.

Vind zelf deze mooi, alleen het glimmende chrome moet wel bij de fiets passen:


CYC00055a.jpg
 
Als die het gebruiken zal het niet zo'n problemen opleveren bedoel ik te zeggen. Bij hen gaat functionaliteit ook boven vorm/design/posergehalte...

Functionaliteit met 1 race, en wat daarna gebeurt met de motor/koppeling maakt hun ook niets uit want er is toch buget genoeg om alles te vervangen :P

Het is de vraag wat zo een open koppeling met de levensduur doet..
 
Laatst bewerkt:
Doe nu maar een dichte. Je hebt al (motorisch) lawaai zat.
 
Koppelings fetisjisme van ducati bezitter geldt niet voor mij.... |(

Ik ben een type van meer functioneel, fabriekswege is hij dicht.....

Kom Swet, jij weet wel beter...
Zelfs Toine haalt de ring achter het deksel weg om zo meer ventilatie te krijgen, en dan zou dichtrijden het beste zijn?
Misschien dat aan beiden een voor- dan wel nadeel kleeft maar dan kies ik toch wel voor een open deksel met Biggel-modificatie, ben je meteen van dat rammelen af...
 
Terug
Bovenaan Onderaan