Koppelingsdruk valt langzaam weg Kawasaki

sighvatssohn

MF'er
1 mei 2005
112
25
Zoetermeer
Hi, ik heb een Kawasaki ZZR1400 van de vorige generatie (2009). Weinig km's. Nadat deze een 2 à 3 maanden stil had gestaan kon ik de koppelingshandle tot aan het handvat intrekken zonder dat er wat gebeurt. Er is geen lekkage te zien bij beide cilinders. Na volledig verversen olie (5.1) treedt het zelfde probleem op. In het begin werkt de koppeling matig, later bouwt deze helemaal te weinig druk op.
Iemand hier ervaring mee? Ik heb tientallen motorfietsen onderhouden, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Opties (lijkt me):
- cilinder op het stuur bouwt onvoldoende druk op (interne lekkage),
- leiding/seals week (is er ooit DOT 4/5.1 gemixed met 5.0, ik heb er geen ervaring mee met wat er dan gebeurt),
- cilinder op het blok trekt valse lucht.
Dank voor je reactie.
 
Ik vermoed optie 1. Heb dit wel eens gehad met een rempomp (bromfiets)
Dit was een pomp met een geintegreerd reservoir, als je daar het dekseltje af draaide en in de hendel kneep, zat de vloeistof bijna aan het plafond.
Misschien kun je iets zien in je potje als je in de hendel knijpt.
 
Hi, ik heb een Kawasaki ZZR1400 van de vorige generatie (2009). Weinig km's. Nadat deze een 2 à 3 maanden stil had gestaan kon ik de koppelingshandle tot aan het handvat intrekken zonder dat er wat gebeurt. Er is geen lekkage te zien bij beide cilinders. Na volledig verversen olie (5.1) treedt het zelfde probleem op. In het begin werkt de koppeling matig, later bouwt deze helemaal te weinig druk op.
Iemand hier ervaring mee? Ik heb tientallen motorfietsen onderhouden, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Opties (lijkt me):
- cilinder op het stuur bouwt onvoldoende druk op (interne lekkage),
- leiding/seals week (is er ooit DOT 4/5.1 gemixed met 5.0, ik heb er geen ervaring mee met wat er dan gebeurt),
- cilinder op het blok trekt valse lucht.
Dank voor je reactie.
Even om alles uit te sluiten: je hebt ontlucht neem ik aan?
 
Hi, ik heb een Kawasaki ZZR1400 van de vorige generatie (2009). Weinig km's. Nadat deze een 2 à 3 maanden stil had gestaan kon ik de koppelingshandle tot aan het handvat intrekken zonder dat er wat gebeurt. Er is geen lekkage te zien bij beide cilinders. Na volledig verversen olie (5.1) treedt het zelfde probleem op. In het begin werkt de koppeling matig, later bouwt deze helemaal te weinig druk op.
Iemand hier ervaring mee? Ik heb tientallen motorfietsen onderhouden, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Opties (lijkt me):
- cilinder op het stuur bouwt onvoldoende druk op (interne lekkage),
- leiding/seals week (is er ooit DOT 4/5.1 gemixed met 5.0, ik heb er geen ervaring mee met wat er dan gebeurt),
- cilinder op het blok trekt valse lucht.
Dank voor je reactie.
Even voor de beeldvorming, wat versta je onder hij bouwt geen druk op? Werkt de koppeling helemaal niet meer dus als je hem in de versnelling zet gaat hij er van door en/of slaat af?

- Blijft het vloeistof niveau gelijk? Dan geen lekkage.
- Niet goed ontlucht?
 
Staat er een ontluchtingsnippel op de pomp?
Kijk dan eens of daar lucht uit komt.
Een vriend had iets vergelijkbaar met zijn Aprilia RSV1000,na een tijdje kwam er lucht in de pomp,zonder dat er ergens lekkage te zien was.
Even de ontluchtingsnippel op de pomp lossen was voldoende om alles weer goed te hebben.
Die pomp lekte dus intern.
Dat was toen een bekend probleem,hij heeft in garantie een nieuwe pomp gekregen en die had al snel hetzelfde.
 
Staat er een ontluchtingsnippel op de pomp?
Kijk dan eens of daar lucht uit komt.
Een vriend had iets vergelijkbaar met zijn Aprilia RSV1000,na een tijdje kwam er lucht in de pomp,zonder dat er ergens lekkage te zien was.
Even de ontluchtingsnippel op de pomp lossen was voldoende om alles weer goed te hebben.
Die pomp lekte dus intern.
Dat was toen een bekend probleem,hij heeft in garantie een nieuwe pomp gekregen en die had al snel hetzelfde.
Whaha, je hebt helemaal gelijk. Nippel zat verstopt onder de handvatverwarmingbediening. Ontkoppeld nu een stuk beter. Opnieuw ververst, nu ff kijken hoe hij het morgen doet. Zit nu in Limboland, dus hopelijk dan nog steeds goed. Thanks voor alle input!
 
Terug
Bovenaan Onderaan