Koppelingsgeluid XJR 1200

Vol D'or

Lovely boys.😊
Donateur
31 okt 2005
7.315
11.331
Venlo
Na vele jaren op een CB900 gereeje te hebben heb ik onlangs een XJR1200SP aangeschaft,bwj '97. 8-)
Nu was bij de Honda altijd dat geluid als de motor stationeer draaide dat je het koppelingshuis [waar toch een vrij grote axiale speling opzit ] hoorde.
Maar zogauw je de koppeling inknijpt of tijdens rijden is dit weg. ;)

Nu hoor ik dit geluid ook bij die Yamaha ,duidt dit nu op slijtage van 't een of ander '( of is dit ook een normaal "bijgeluid" bij stationeer draaien ??
Kan me voorstellen dat de hele koppelingskorf met alle platen erin toch een bepaalde axiale speling moet hebben.,maar toch.

Laat maar horen/weten.

greetzz Ghanss :z
 
Na vele jaren op een CB900 gereeje te hebben heb ik onlangs een XJR1200SP aangeschaft,bwj '97. 8-)
Nu was bij de Honda altijd dat geluid als de motor stationeer draaide dat je het koppelingshuis [waar toch een vrij grote axiale speling opzit ] hoorde.
Maar zogauw je de koppeling inknijpt of tijdens rijden is dit weg. ;)

Nu hoor ik dit geluid ook bij die Yamaha ,duidt dit nu op slijtage van 't een of ander '( of is dit ook een normaal "bijgeluid" bij stationeer draaien ??
Kan me voorstellen dat de hele koppelingskorf met alle platen erin toch een bepaalde axiale speling moet hebben.,maar toch.

Laat maar horen/weten.

greetzz Ghanss :z

De koppeling van mijn XJR1300 ratelt ook licht als de bak in zijn vrij staat. Het geluid is weg als je de koppeling inknijpt. Mijn vorige XJR had dit ook dus ..... ik zou me er geen zorgen over maken. Als de motor op bedrijfstemperatuur is, is het blok aanzienlijk luidruchtiger. Blijft natuurlijk techniek uit de jaren 80 en het blok is luchtgekoeld.
 
Aha.,dus toch niet helemaal vreemd.

Maakte me ook [nog] niet ongerust maar wilde toch ff weten of dit niet abnormaal is.

Dank voor jullie snelle reacties :)

Greetzz Ghanss :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan